• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 99023021721
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

از کشف پرندگان وحشی تا محکومیت یک واحد آلاینده

از کشف پرندگان وحشی تا محکومیت یک واحد آلاینده

بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست استان تهران تعدادی پرنده وحشی در گشت و پایش ماموران یگان حفاظت تهران کشف شد همچنین حکم محکومیت قطعی برای واحد آلاینده تولید صنایع غذایی در شهرستان بهارستان صادر شد.

به گزارش ایسنا، فاطمه برنا - معاون اداره کل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران - با اشاره به کشف تعدادی پرنده وحشی در گشت و پایش ماموران یگان حفاظت تهران گفت: بر اساس گزارش های واصله از حامیان محیط زیست و سامانه 1540 طی دو روز گذشته، ماموران یگان حفاظت این اداره موفق به کشف یک عدد جغد انباری، یک بهله دلیجه، چهار عدد جوجه مینا و یک بهله جوجه عقاب شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه جوجه میناها در یک پرنده فروشی که به صورت غیر مجاز نگهداری و خرید و فروش می شدند از متخلف کشف و ضبط شدند، اظهار کرد: این متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شود.

برنا با اشاره به اینکه جغد انباری نیز توسط شهروند دوستدار حیات وحش، زنده گیری و به ماموران تحویل داده شد، در مورد دلیجه کشف شده گفت: با تماس شهروندی مبنی بر وجود یک پرنده وحشی سرگردان و آسیب دیده، ماموران به محل مراجعه کردند و پس از بررسی معلوم شد بال پرنده چیده شده و در قفس نگهداری می شده و قادر به پرواز نبوده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در ادامه با بیان اینکه یک جوجه عقاب هم که قادر به پرواز نبوده با تماس شهروندی در شرق تهران توسط ماموران زنده گیری و به باغ پرندگان تهران تحویل داده شد، تصریح کرد: یه حلقه مار افعی هم توسط ماموران آتش نشانی تهران که از یک منزل خارج شده بود به این اداره تحویل داده شد.

وی افزود: گونه های کشف شده برای قرنطینه، تیمار و آمادگی برای رهاسازی، به صورت امانی به یکی از مراکز نگهداری تحویل داده شدند.

برنا ضمن قدردانی از اقدام شایسته این شهروندان دوستدار محیط زیست و ماموران آتش نشانی در تحویل گونه های حیات وحش، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده و سرگردان بلافاصله موضوع را از طریق سامانه 1540 به محیط زیست اطلاع دهند.

محکومیت قطعی یک واحد آلاینده در استان تهران

علیرضا فاضلی - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان - از نتیجه پیگیری های حقوقی پرونده یک واحد آلاینده تولید صنایع غذایی در حوزه استحفاظی و صدور حکم محکومیت مسئول‌ واحد خبر داد. 
 
وی افزود: یک واحد فعال در زمینه تولیدات صنایع غذایی و لبنی که به دلیل استقرار نامناسب، تخلیه فاضلاب خام به اراضی مجاور، ایجاد آلودگی محیط زیستی، تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی به مرجع قضایی معرفی شده بود، به جزای نقدی و حبس سه چهارم یک سال محکوم شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اعلام جرم علیه واحد موصوف از سال های گذشته و طی چندین نوبت به مرجع قضایی انجام شده بود، گفت: علیرغم آلایندگی و تخلفات صورت گرفته توسط این واحد، صدور حکم قطعی با توجه به اعتراضات متشاکی به آراء صادره تاکنون به تاخیر افتاده بود. 

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در پایان به پیگیری های مستمر این اداره که در نهایت منجر به صدور حکم محکومیت قطعی با اصلاح حکم قبلی شد، اشاره و خاطر نشان کرد: این اداره در راستای رسالت سازمانی خود، طی گشت و پایش های شبانه روزی و مستمر، تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مستقر در شهرستان را مورد پایش قرار داده است و واحدهایی که بدون اتخاذ تمهیدات لازم، موجب آلودگی محیط زیست می شوند و پس از دریافت اخطاریه نسبت به بهبود و اصلاح عملکرد فعالیت خود اقدامی انجام نمی‌دهند، به مراجع قضایی معرفی می شوند و پرونده آن ها تا حصول نتیجه از سوی این اداره پیگیری می شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha