• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99023021939
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۳۰ اردیبهشت ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۳۰ اردیبهشت ایسنا

صدور رای برای پرونده اخلالگران در بازار خودرو و ارز/ اسامی دو نماینده بین محکومان/ لغو محرومیت ایرانیان تحت تعقیب از خدمات کنسولی/ ارسال گزارش مربوط به تفحص از باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به قوه قضاییه و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

صدور رای برای پرونده اخلالگران در بازار خودرو و ارز/اسامی دو نماینده بین محکومان

به گزارش ایسنا، اعلام صدور رای برای پرونده اخلالگران در بازار خودرو و ارز در  نشست خبری امروز سخنگوی قوه قضاییه در صدر اخبار پربازدید قرار گرفت.

غلامحسین اسماعیلی گفت: مهدی جمالی مدیرعامل سابق سایپا به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی به هفت سال حبس، رضا تقی زاده ماکویی فرزند عباس معاون سابق بازاریابی سایپا به ۱۵ سال حبس، محمد عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو به ۶۱ ماه حبس تعزیری، فریدون احمدی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس تعزیری و حسن هشترودی رئیس سابق حراست کل سایپا به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

قرائت گزارش تفحص از علل ناکارآمدی خودروسازان در مجلس+ متن گزارش

قرائت گزارش تحقیق و تفحص از علل ناکارآمدی شرکت‌های خودرو ساز داخلی در جلسه علنی امروز مجلس هم از خبرهای پرمخاطب بود که در آن پیشنهاد شد شعبه‌ای خاص برای رسیدگی قضایی به تخلفات و مفاسد حوزه صنعت خودرو تخصیص یابد.

خبرهای دیگر مربوط به وضعیت بازا خودرو را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

مجازات ۲۰ سال حبس در انتظار احتکارکنندگان خودرو

برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها جلوی دلالان را بگیرید

اعتراض یک نماینده در مورد به تأخیر انداختن قرائت تفحص از خودروسازها

***

لغو محرومیت ایرانیان تحت تعقیب از خدمات کنسولی

رئیس قوه قضاییه بخشنامه "عدم صدور دستور محرومیت از خدمات کنسولی به منظور دستیابی به اشخاص تحت تعقیب در خارج از کشور" را به مراجع قضایی کشور ابلاغ کرد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

پاسخ وزیر کشور درباره مقصر نبودن در حوادث آبان ۹۸ قانع‌کننده نبود

توییت علی مطهری در واکنش به پاسخ وزیر کشور درباره مقصر نبودن در حوادث آبان ۹۸  هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پاسخ وزیر کشور درباره مقصر نبودن در این حوادث را قانع‌کننده ندانست و نوشت: «پاسخ وزیر کشور به نطق من درباره مقصر بودن ایشان در حوادث آبان ۹۸ قانع کننده نبود. حرف من این بود که وی به عنوان  مسئول اجرای تصمیم سران قوا باید لااقل یک ماه با مردم سخن می‌گفت. ضمنا ادعای از نصاب افتادن امضاهای استیضاح وی نیز واقعیت ندارد.»

مطهری در گفته خود درباره وزیر کشور واقعا تجدیدنظر کند

در همین رابطه عزت الله یوسفیان، عضو فراکسیون ولایی مجلس از علی مطهری خواست که در گفته خود درباره وزیر کشور واقعا تجدیدنظر کند؛ چرا که به گفته او وزیر کشور جز اجرای دستورات قانونی کار دیگری انجام نداده است.

گزارش مربوط به تفحص از باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به قوه قضاییه رفت + متن گزارش

خبر بعدی، ارسال گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای بررسی به قوه قضاییه از سوی نمایندگان مجلس بود.

به نظام چندجانبه‌گرایانه نوین و دموکراسی جهانی نیاز داریم

اظهارات رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در سومین اجلاس سالانه بنیاد رهبران برای صلح هم از پرمخاطب های امروز بود.

سیدکمال خرازی در این اجلاس چندجانبه‌گرایی در روابط بین‌الملل به شکل کنونی را ناکارآمد دانست و با پیشنهاد نظام «چندجانبه‌گرایانه نوین» تصریح کرد: جامعه بین‌الملل به شکل‌گیری یک «دموکراسی جهانی» نیاز دارد.

آمریکا به اشغال سوریه با نقاب مبارزه با تروریسم پایان دهد

سخنرانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع سوریه هم مورد توجه مخاطبان بود.

مجید تخت روانچی با طرح این مطلب که نیروهای خارجی که دولت سوریه حضور آنها را غیرقانونی می‌داند باید این کشور را ترک کنند و آمریکا هم باید به اشغال سوریه با نقاب مبارزه با تروریسم پایان دهد، افزود: من موضع دیرینه ایران را بار دیگر تکرار می‌کنم که بحران سوریه باید با ابزارهای سیاسی حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha