• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99023021994
  • خبرنگار : 71605

اعزام سربازان بیشتر از سوی هند به "دره گالوان"، پس از ادعای مالکیت چین

اعزام سربازان بیشتر از سوی هند به "دره گالوان"، پس از ادعای مالکیت چین

بیش از ۲۵۰ سرباز از چین و هند در ۵ ماه مه (۱۶ اردیبهشت) در منطقه "لداخ" در هنگام گشت مرزی درگیر شدند. از آن زمان تاکنون این دو کشور با رویکرد تهاجمی در حال اعزام سربازان بیشتر به دره‌ای هستند که از سال ۱۹۶۲ محل نزاع طرفین بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، هند سربازان بیشتری به منطقه مورد مناقشه "دره گالوان" اعزام می‌کند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که چین دره گالوان را جزوی از قلمروی خود اعلام و صدها نفر از نیروهای ارتش آزادی‌بخش خلق خود را در ده‌ها چادر در این ناحیه مستقر کرده است.

اکونومیک تایمز ضمن ارجاع به منابع دفاعی، گزارش داد که سربازان علاوه بر دره گالوان به نقاط دیگری نیز اعزام شده‌اند.

منابع دفاعی هند اعلام کردند که "دستور داده شده پروتکل‌های سخت‌گیرانه کووید ۱۹ همگام با تشدید اوضاع، تطابق پیدا کرده و رعایت شوند".

بر اساس گزارش گلوبال تایمز، ارتش آزادی‌بخش خلق به یک روزنامه دولتی اعلام کرده که آن‌ها وضع موجود در دره گالوان را با موفقیت احیا کردند.

در همین رابطه ارتش آزادی‌بخش خلق اظهار کرد: سربازان دفاع مرزی چین "اقدامات کنترلی مرزی را تقویت کرده و در پاسخ به ساخت و سازهای غیرقانونی اخیر دفاعی هند در مرز قلمروی چین در منطقه دره گالوان نیز اقدامات لازم را انجام داده‌اند."

با این حال هند دره گالوان را به عنوان بخشی از "اقصی چن" در نظر می‌گیرد و دهلی ادعای مالکیت آن را دارد، اما از سوی چین کنترل می‌شود.

نوامبر گذشته، هند یک نقشه سیاسی با جزئیات مرزها منتشر کرد که در آن اقصی چن، که در حال حاضر از سوی دولت چین اداره می‌شود، به عنوان بخشی از لداخ هند قرار گرفته بود. وزیر امور خارجه چین به شدت با اقدام دهلی در رابطه با کشمیر مخالفت کرده بود.

با وجود ادعای چین مبنی بر مالکیت دره گالوان، یک "منبع نظامی" به گلوبال تایمز گفته است که "اقدامات طرف هندی به طور جدی توافق‌های چین و هند در مورد مسائل مرزی و حاکمیت ارزی چین را نقض کرده و به روابط نظامی بین دو کشور آسیب رسانده است".

درگیری حال حاضر بین چین و هند، طولانی‌ترین درگیری بعد از منازعه  ۷۳ روزه این دو کشور بر سر دکلام، در سال ۲۰۱۷ است. چین و هند دارای ۴ هزار کیلومتر مرز مشترک هستند که همچنان یک موضوع منازعه بین این دو همسایه به شمار می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha