• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99023122632
  • خبرنگار : 71381

گزارش ایسنا از آخرین جلسه علنی مجلس دهم

گزارش ایسنا از آخرین جلسه علنی مجلس دهم

آخرین نطق لاریجانی/ ارائه گزارش نظارتی آخرین سال فعالیت مجلس دهم/ اصلاح طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی/ بررسی طرح ارتقاء اعتبار اسناد رسمی و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (چهار شنبه) سی و یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، آخرین جلسه علنی مجلس دهم برگزار شد و نمایندگان رسیدگی به گزارش نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، طرح ارتقاء اعتبار اسناد رسمی و گزارش اقدامات نظارتی مجلس در سال چهارم را در دستور کار  قرار دادند.

علی لاریجانی درآخرین نطق خود در دهمین دوره مجلس ضمن نام بردن از مهمترین قوانین تصویب شده در این مجلس با بیان این که « مجلس دهم به یک مفاهمه و همکاری خوب دست پیدا کرد» گفت: در این مدت دوستی و مودتی بین ما شکل گرفت که باید قدر آن را بدانیم. از این رهگذر باید بگویم که قوانین مهمی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. تقریبا ۲۰۰ قانون در مجلس دهم تصویب شد که دو سوم آن لوایح بود.

همچنین غلامرضا اسداللهی، معاون نظارت مجلس ضمن ارائه‌ی گزارش نظارتی پارلمان در سال چهارم گفت که در سال پایانی رییس جمهور با ۲۳۶ مورد مخاطب بیشترین تذکر شفاهی نمایندگان بوده است.

وی افزود: در سال چهارم مجلس دهم ۴۰ فقره قانون به رییس جمهور ابلاغ شده که ۳۹ فقره آن از سوی رییس جمهور و یک فقره از سوی رییس مجلس شورای اسلامی برای انتشار ابلاغ شده است.

در این جلسه نمایندگان، ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح مواد ۱ و ۱۰ قانون نحوه فعالیت افراد و گروه‌های سیاسی را رفع و وزارت کشور را مکلف کردند که به امور تشکل‌های صنفی و کانون‌های بازنشستگی رسیدگی کند.

در ادامه آخرین جلسه علنی دوره دهم، نمایندگان مواد ۱۲ و ۱۳ طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را تصویب کردند تا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ساعت کاری دفاتر اسناد رسمی را تعیین کند.

طبق ماده ۱۲ ساعت کار دفاتر اسناد رسمی با توجه به مقتضیات هر محل و حجم معاملات به گونه ای که کمتر از ۴۴ ساعت در هفته نباشد و به طور متعارف در طول ساعات روز برای ثبت معاملات در دسترس باشند، توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعیین می‌شود.

همچنین نمایندگان در مصوبه‌ای مقرر کردند عقود و معاملاتی که در دفاتر اسناد ثبتی به ثبت نرسیده باشد در هیچ یک از ادارات و محاکم پذیرفته نخواهد شد.

پس از بررسی مواد ۷ تا ۱۰ طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی، با رای نمایندگان مجلس مقرر شد هر یک از قضات یا ماموران دولتی یا عمومی که از اعتبار دادن به اسناد رسمی استنکاف نماید به سه ماه تا یک سال انفصال از خدمات محکوم شود.

در مصوبه‌ای دیگر در همین ارتباط نیز تکالیفی برای سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور جهت استعلام املاک ثبت شده تعیین شد.

نمایندگان در پایان جلسه امروز در محل برگزاری جلسات مجلس عکس یادگاری گرفتند و لاریجانی زنگ پایان آخرین جلسه مجلس دهم را با این شعر نواخت که «مجلس تمام شد اما باید گفت: در تو پایان نیست، آغاز دگر باید تو را».

۲۵۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای از زحمات اعضای هیئت رئیسه و به خصوص از تدبیر علی لاریجانی تشکر و قدردانی کرده و برای  منتخبین مجلس یازدهم آرزوی موفقیت در خدمت رسانی به مردم داشتند.

اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس هم گفت که مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم را هیات رئیسه سنی به ریاست آقای تقوی اداره می‌کند و رئیس جمهور در این جلسه حضور خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha