• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99023122696
  • خبرنگار : 50158

مدیریت منابع آبی با اصلاح الگوی کشت در 9 دشت سمنان

مدیریت منابع آبی با اصلاح الگوی کشت در 9 دشت سمنان

ایسنا/سمنان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از اصلاح الگوی کشت به مثابه تلاشی برای مدیریت بهتر منابع آبی در 9 دشت اصلی این استان نام برد .

سیدحسن میرعماد 31 اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران از مدیریت مصرف آب در 9 دشت اصلی این استان از طریق تدوین ، عرضه و اجرای طرح الگوی کشت خبر داد و اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی در استان باید مدیریت آب در بخش کشاورزی استان متناسب با شرایط اقلیمی منطقه تنظیم و اجرایی شود.
وی از اصلاح الگوی کشت به مثابه تلاشی برای مدیریت بهتر منابع آبی در 9 دشت اصلی این استان نام برد و گفت: منابع آبی در دشت‌های استان باید به گونه‌ای مدیریت شوند که در عین اینکه کمترین میزان مصرف آب را دارند، همزمان بیشترین مزیت نسبی و بهره‌وری را داشته باشد.

عضو کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان، از اجرایی شدن سامانه‌های آبیاری نوین به عنوان یک راهکار موثر در جهت مدیریت بهتر منابع آبی نام برد و افزود: در همین راستا تنها ظرف یک سال اخیر افزون بر 450 میلیارد ریال در جهادکشاورزی استان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

میرعماد از ایجاد و تحویل یک‌هزار و 100هکتار سیستم نوین آبیاری در استان خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این، یک‌هزار و 600 هکتار نیز در دست اجرا داریم که با تکمیل آن، تحویل کشاورزان استان خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به اقبال بالای کشاورزان به سیستم‌های نوین آبیاری و حمایت دولت از این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: بی‌تردید همکاری و همراهی‌های مردمی و خصوصا همکاری بهره‌برداران نقش اساسی در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی دارد.
وی از توجه به کشت گلخانه‌ای و توسعه آن به عنوان یک راهکار دیگر برای مدیریت منابع آبی در استان نام برد و اظهار کرد: خوشبختانه سرمایه‌گذاری خوبی در این بخش در استان صورت گرفته به طوری که تاکنون173 هکتار گلخانه در استان ایجاد شده که بخش عمده آن در یکی دو سال اخیر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha