• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99023122718
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با حضور در ایسنا:

هدف دولت نقش‌آفرینی در اقتصاد کشور با اندک موجودی است/ امشب آخرین مهلت سپرده‌گذاری ETFها

هدف دولت نقش‌آفرینی در اقتصاد کشور با اندک موجودی است/ امشب آخرین مهلت سپرده‌گذاری ETFها

ایسنا/ایلام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: مردم می‌توانند در قالب ETF با سپرده‌های خرد که به چشم نمی‌آیند به بازار سرمایه بیایند و هم خود منتفع شوند و هم در رونق اقتصادی کشور نقش‌آفرینی کنند.

دکتر «قدرت فیض‌الهی» با حضور در ایسنا، درباره ETF یا صندوق واسطه گری مالی، اظهار کرد: دولت سه صندوق را  برای مردمی کردن اقتصاد در نظر گرفته و هدف این است که آحاد مردم درگیر مسائل اقتصادی بشوند و تعداد افراد دارای کد بورسی برای ورود  به بازار زیاد و نقدینگی سرگردان در بازار به بازار سرمایه هدایت شود.

وی با بیان اینکه برنامه بعدی این است که تامین منابع مالی بنگاه‌های بزرگ را از از این محل داشته باشیم نه شبکه بانکی ، ادامه داد: دولت به این منظور سه صندوق را در نظر گرفته که صندوق شرکت‌های بانکی و بیمه ای شامل سهام سه بانک صادرات، تجارت و دو بیمه البرز و خوداتکایی امین است .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام تاکید کرد: فرصت سپرده گذاری تا ساعت 24 امشب است و تمدید نخواهد شد  و مردم می‌توانند در این فرصت باقی مانده سپرده‌گذاری کنند.

فیض الهی تصریح کرد: مردم می توانند از 10 هزار تومان تا 2 میلیون تومان خرید داشته باشند و هر شخص ایرانی که کد ملی دارد می‌تواند در این صندوق سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: کسانی که کد بورسی دارند می‌توانند از بازار سرمایه خریدار کنند و کسانی که فاقد کد بورسی هستند می‌توانند با مراجعه به درگاه های  بانکی مشخص شده اقدام به پذیره نویسی سهام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با تاکید بر اینکه قیمت اسمی سهام 10 هزار تومان است و دولت با  30 درصدی این فرصت را در اختیار مردم قرار داده ، تصریح کرد: صندوق پتروشیمی و پالایشگاهی و خودروسازی است که یک ماه بعد قابل سپرده گذاری خواهند بود.

فیض‌الهی تصریح کرد: هر فرد ایرانی می‌تواند در این سه صندوق سپرده گذاری کند اما در یکی از صندوق‌ها مشسمول تخفیف می‌شود.

وی از عمومی مردم خواست از  فرصت باقیمانده استفاده کنند و  با سپرده‌های خرد که به چشم نمی‌آیند به بازار سرمایه  بیایند و هم خود منتفع شوند و هم در رونق اقتصادی کشور نقش‌آفرینی کنند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha