• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99023122777
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار شهرستان:

ورودی‌های اردستان در تعطیلات عید فطر کنترل می‌شود

ورودی‌های اردستان در تعطیلات عید فطر کنترل می‌شود

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ایستگاه‌های سلامت و کنترل در مبادی ورودی شهرستان از روز پنجشنبه اول خردادماه مجدداً برقرار خواهد شد.

حمیدرضا تاملی صبح امروز (چهارشنبه -۳۱ اردیبهشت ماه) در کارگروه مقابله با کرونا، اظهار کرد: با نزدیک شدن به عید سعید فطر و تعطیلات پیشرو پیش‌بینی ورود شمار زیاد مسافران از استان‌ و شهرهای اطراف به شهرستان اردستان باعث دل نگرانی مردم شده است که با ورود مسافران به این شهرستان در میان آنان بیماران مبتلا و ناقلانی برای انتشار این ویروس وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ایستگاه‌های سلامت و کنترل در مبادی ورودی شهرستان از فردا پنجشنبه اول خرداد با مشارکت بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای داوطلب مردمی، مجدد برقرار خواهد شد، افزود: از مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به این منطقه را دارند درخواست می‌شود مسافرت خود را به بعد از تعطیلات عید سعید فطر موکول کنند.

به گزارش ایسنا؛ فرماندار اردستان با بیان اینکه خانه‌های روستایی و بهورزان در مناطق روستایی به همراه دهیار و شوراها باید مبادی روستا را کنترل کنند، افزود: تعداد زیادی از روستاهای شهرستان به صورت خوش‌نشین در ایام تعطیلات با افزایش جمعیت روبرو می‌شوند، به همین دلیل با محوریت شبکه بهداشت و درمان حساسیت‌ها برای روستاهای منطقه افزایش می‌یابد.

تأملی با بیان اینکه موضوع وضعیت سفید ویروس کرونا در شهرستان اردستان نباید مردم را به بی‌خیالی سوق دهد، گفت: تجمع مردم در آرامستان‌ها و برگزاری مراسم ختم در این مکان‌ها همچنان ممنوع خواهد بود.

وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قابل برگشت است

همچنین در ادامه رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان با بیان اینکه با تلاش همکاران ما در شبکه بهداشت و درمان بیماریابی در شهرستان افزایش داشته است، گفت: خوشبختانه مردم نسبت به بیماری کرونا تا حد زیادی هوشیار شدند و با کوچک‌ترین علائمی خود را به مراکز درمانی می‌رسانند.

رضا اشرفی گفت: نگرانیم در ایام تعطیلی عید فطر حجم زیادی از افراد غیر ساکن که از مناطق زرد و قرمز بیماری کرونا به شهرستان اردستان سفر می‌کنند ناقل بیماری باشند اما باید مردم و اصناف شهرستان اردستان در این ایام تمام موضوعات خود مراقبتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش بیماران مشکوک به کرونا هستیم، گفت: مراکز بهداشتی ویژه در شهرستان اردستان موضوع غربالگری را در مرحله اول بیماری تشخیص می‌دهند و در همان مرحله زنجیره انتقال بیماری را قطع می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان با بیان اینکه اعلام وضعیت سفید، زرد یا قرمز شهرستان ها بر اساس مواردی ابتلایی است که از بیماری کرونا گزارش می شود، خاطرنشان کرد: تداوم وضعیت سفید شهرستان اردستان در شیوع ویروس کرونا بستگی به رفتار مردم دارد و رعایت توصیه های بهداشتی در خصوص خود مراقبتی و حفاظت فردی و فاصله‌گذاری فیزیکی تعیین کننده است.

اشرفی خاطرنشان کرد: به همه مردم هشدار می‌دهیم برگشتن به وضعیت زرد و قرمز در شهرستان اردستان در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی دور از انتظار نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha