• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99023122798
  • منبع : نمایندگی همدان

بازگشایی مراکز تفریحی روباز و طبیعت‌گردی در همدان

بازگشایی مراکز تفریحی روباز و طبیعت‌گردی در همدان

ایسنا/همدان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از آغاز فعالیت و بازگشایی مراکز تفریحی روباز و طبیعت گردی در استان خبر داد.

علی خاکسار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مراکز طبیعت گردی و تفریحی رو باز مانند پارک‌ها، بوستان‌ها و روستاهای هدف گردشگری مجاز به فعالیت هستند و مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه اماکن تاریخی و موزه‌های استان کماکان همانند قبل تعطیل هستند، گفت: مراکز تفریحی رو باز و طبیعت‌گردی نیز ملزم به رعایت کامل و جدی پروتکل‌های بهداشتی هستند و ‌مردم نیز باید نکات بهداشتی را در این مکان‌ها رعایت کنند. 

خاکسار درباره فعالیت تأسیسات اقامتی استان همدان در روزهای پیش رو نیز گفت: تمامی مراکز اقامتی استان همدان به جز خانه مسافرها مجاز به فعالیت هستند و هیچ‌گونه ممنوعیتی برای پذیرش مسافر ندارند.

وی درباره پذیرش مسافر به استان در تعطیلات عید فطر بیان کرد: از نظر وزارت میراث فرهنگی کشور و ‌کمیته گردشگری ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ گونه ممنوعیتی در پذیرش مسافر وجود ندارد.

فرماندار همدان نیز تأکید کرد: هیچ تصمیمی مبنی بر ممنوعیت پذیرش مسافر در هتل ها و سایر مراکز اقامتی مجاز سطح شهرستان همدان اتخاذ نشده است.

حسین افشاری افزود: نصب چادر در پارک ها و تفرجگاه های سطح شهر و نیز پذیرش مسافر در خانه مسافرهای غیرمجاز ممنوعاست.

وی تصریح کرد: برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از شیوع کروناویروس همچنان شعار "درخانه بمانیم" و توجه به پروتکل های بهداشتی مهمترین توصیه به هم میهنان و شهروندان عزیز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز با بیان اینکه با نظر مساعد استاندار تمامی موزه‌های استان از روز شنبه سوم خرداد فعالیت‌های خود را از سر خواهند گرفت، گفت: به منظور حفظ سلامتی مردم، همه موزه‌ها و اماکن گردشگری استان موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده و در این راستا با مراکزی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند، برخورد خواهد شد.

علی مالمیر از آغاز فعالیت غار علیصدر و دهکده گنجنامه به عنوان دو مرکز مهم گردشگری استان خبر داد و اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی ویژه‌ای برای فعالیت این دو مجموعه در نظر گرفته شده است که باید با دقت اجرا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان بیان کرد: در حال حاضر تبلیغاتی برای حضور مسافران به همدان انجام نخواهد شد اما همه اماکن گردشگری استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مسافران خدمات ارائه خواهند داد.

مالمیر گفت: تمامی هتل‌ها و اماکن رسمی دارای مجوز از ابتدای خردادماه میزبان مسافران خواهند بود و با خانه‌مسافرهای غیرمجاز و کارتن به‌دست‌ها برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه به منظور حفظ سلامت مردم نصب هرگونه چادر در پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان همدان توسط مسافران ممنوع است، از آمادگی این اداره کل برای رسیدگی به شکایت‌های مردمی در زمینه خدمات ارائه شده در بخش‌های مختلف گردشگری خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha