• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 99023122815
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
عکس آرشیو است

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) سی و یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با گرامیداشت روز قدس و با اشاره به این که ما هدف اصلی روز قدس را در هیچ شرایطی از یاد نمی‌بریم گفت: قدس فراموش نمی‌شود و در اشغال ستمگران باقی نخواهد ماند.

رئیس جمهور با تشکر از مجلس دهم به خاطر حمایت از دولت تاکید کرد: می‌توانستیم تفاهم بیشتری با مجلس داشته باشیم که این امیدواری را به مجلس بعدی می‌گذارم. ما با مجلس دهم می‌توانستیم همکاری بیشتری داشته باشیم. ما سه سال است یک لایحه دو فوریتی به مجلس داده‌ایم اما به جایی نرسیده‌ایم. به هر حال ما مجری قانون اساسی هستیم و دولت و مجلس در اجرای آن باید دقیق باشند. آرزوی من این است که ارتباط دولت با مجلس یازدهم نزدیک‌تر باشد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای رضا اردکانیان وزیر نیرو، علی ربیعی سخنگوی دولت، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

فرزندان ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی می‌توانند تابعیت ایران دریافت کنند

علی ربیعی سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد و گفت: بر اساس این آیین‌نامه استانداری‌ها به همراه سازمان ثبت احوال و در خارج از کشور هم دفترهای نمایندگی ما مسئول این کار هستند.

وی تاکید کرد: زنان ایرانی که دارای فرزند هستند و آن فرزندان بالای هجده سال دارند یا مادرانشان فوت کرده‌اند هم می‌توانند تابعیت ایرانی را دریافت کنند.

هیچ‌گونه مزاحمتی برای نفتکش‌های خود را تحمل نخواهیم کرد

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه مزاحمتی برای نفتکش‌های خود را تحمل نخواهیم کرد، گفت: اگر مزاحمت‌ها ادامه داشته باشد و تشدید شود، حتما پاسخ قاطع و محکمی خواهند گرفت.

وی افزود: مزاحمت برای نفتکش‌ها خلاف مقررات و امنیت بین الملل است و فکر می‌کنم هم سازمان‌های بین‌المللی و هم کشورهایی که نسبت به امنیت آبراه‌ها حساس هستند، باید نسبت به این موضوع عکس العمل نشان دهند زیرا این اقدام،  راهزنی دریایی است.

فردا در بخش آبرسانی طرح‌هایی در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

رضا اردکانیان وزیر نیرو از افتتاح طرح‌های مرتبط با تامین آب در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این در راستای پویش «هر هفته ایران الف - ب» است که به تعبیری قطارش از تهران حدود یک ماه پیش حرکت کرد و به ایلام و استان مرکزی رسید که در هفته چهارم به استان سیستان و بلوچستان می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha