• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99023122884
  • خبرنگار : 50177

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان:

نگاه توسعه‌ای باید مبتنی بر دانش، علم و موضوعات روز دنیا باشد

نگاه توسعه‌ای باید مبتنی بر دانش، علم و موضوعات روز دنیا باشد

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: توسعه و پیشرفت هر کشوری باید مبتنی بر دانش، فکر، ایده، خلاقیت، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه باشد.

دکتر سید علی نادر دهقانی امروز سی ویکم اردیبهشت ماه در دیدار با احمد مجدیان دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و پیشرفت هر کشوری باید مبتنی بر دانش، فکر، ایده، خلاقیت، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه باشد.

وی با تاکید براینکه توسعه وارداتی نیست، تصریح کرد: توسعه باید خودجوش و درون‌زا باشد و از قابلیت‌های هرمنطقه آغاز و در سطح گسترده تکثیر شود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه علاوه بر توسعه منطقه‌ای بر توسعه نقطه‌ای اعتقاد داریم، افزود: برای هر منطقه‌ای باید یک نسخه و برنامه خاص نوشته شود و این دیدگاه و اعتقادات سبب شده کارهایی که در استان انجام شده موفق بودند.

دهقانی با تاکید براینکه موفقیت با وجود نیروی انسانی توانمند و برنامه‌ریزی قوی و منسجم تحقق می‌یابد، اضافه کرد: در هر سازمان تیم‌های قوی و منسجم برنامه‌ریزی و فعالیت کنند تا کاری به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه در مواردی این  برنامه‌ریزی‌ها تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار گرفته و موانعی را ایجاد می‌کند، ادامه داد: حضور جهاد دانشگاهی در استان سبب شده چرخه‌های مختلف فعالیت شکل گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه  بزرگترین سیستم تولید فناوری، دانش و برنامه‌های نرم‌افزاری در غرب کشور و لرستان هستیم، بیان کرد:  بزرگترین سیستم برای جذب فارغ‌التحصیلان خلاق و نخبه استان در مراکز رشد هستیم و چنانچه از این افراد حمایت نمی‌کردیم آنان به تهران و یا خارج از کشور مهاجرت می‌کردند.

دهقانی افزود: کارهایی که در جهاد دانشگاهی انجام شده محصول این بوده که اگر از توان دانشگاهی و علمی استفاده کنیم  و توانمندی‌های دانشگاهی را برای هر کاری بسیج کنیم آن کار شدنی است.

وی با بیان اینکه توسعه در ابعاد مختلف کشاورزی، محیط زیست، مسائل فرهنگی، اجتماعی و... در استان شدنی است بشرطی که از توان نیروهای نخبه‌ در بخش‌های مختلف استفاده کنیم و از مدل توسعه دانش‌بنیان بهره گیریم، گفت: طرح‌هایی که لحاظ می‌شود باید  براساس فکر، دانش، خلاقیت و یافته‎های دانشگاهی باشد.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه باید به بنیان‌های توسعه و ضعف‌هایی که در مسیر توسعه رفتیم برگردیم  و آنها را بررسی کنیم، بیان کرد: برای شروع هر کاری باید هدف، جهت و مسیر درستی انتخاب کنید تا فاصله رسیدن به توسعه  کمتر شود.

وی با تاکید براینکه نگاه توسعه‎ای باید مبنی بر دانش، علم و موضوعات روز دنیا باشد، اضافه کرد: برگزاری  این جلسات با دستگاه‎های اجرایی استان نشان از یک آغاز و اتفاق خوب دارد.

دهقانی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی و  دانشگاه موظف است برای مشکلات دستگاه‌های اجرایی و جامعه نسخه بپیچد، افزود: معتقدیم هیچ کاری نشدنی نیست و جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی توانمند کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بدانید و هر آنچه توان داشته باشیم در راستای حل این مهم به کار خواهیم گرفت.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه اگر پشت تمام جلسات منطق علمی نباشد و چارجوب، ساختار و جهت نداشته باشد راه بجایی نمی‌بریم، اضافه کرد: البته انجام کارهای علمی هزینه‌بر و زمانبر است و باید در طول انجام کار مسیر رسیدن به هدف مشخص و سپس کار انجام شود.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی لرستان عنوان کرد: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید کار علمی انجام شود و جهاد دانشگاهی استان آمادگی دارد با تمام توان و ظرفیت خود به عنوان مشاور و بازوی توانمند کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان همکاری لازم را داشته باشد.

وی گفت: جهاد دانشگاهی شناسنامه آسیب‎های اجتماعی استان را تعریف و انجام و تحویل بهزیستی لرستان داده است  که این منبع عظیمی در حوزه مقابله با آسیب‎های اجتماعی است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه باید با نگاه پیشگیرانه به مبارزه با قاچاق کالا و ارز بپردازیم، بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان در امر پیشگیری بصورت سخت افزاری و نرم‌افزاری می‌تواند کمک‌های شایانی به کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کند.

دهقانی یادآور شد:  آمادگی داریم در بخش‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی، برنامه‌ریزی، تولید محتوا و آگاهی بخشی تفاهم‌نامه‌ای با کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان منعقد و نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام کنیم.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی لرستان گفت: همه مردم از ما مدیران برای انجام کارهای توسعه‎ای در استان توقع دارند و باید تمام تلاش خود را در این راستا به کار گیریم.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha