• پنجشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99030100532
  • خبرنگار : 50031

مدیرکل تامین اجتماعی فارس اعلام کرد:

حذف فرآیند تامین اعتبار دفترچه‌های درمانی

حذف فرآیند تامین اعتبار دفترچه‌های درمانی

ایسنا/فارس مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: روش مراجعه حضوری برای تامین اعتبار دفترچه های درمانی از اول خردادماه حذف و روش الکترونیکی جایگزین آن می شود.

ابراهیم کشاورز افزود: در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور ایجاد رضایتمندی وتسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در کلیه مراکز درمانی و همچنین برای کاهش مراجعه مخاطبین ، درگام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی فارس، کشاورز افزود: از اول خرداد فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با اشاره به چگونگی اخذ استعلام برخورداری از حمایت های درمانی، گفت: بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در کلیه مراکز درمانی با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین USSD، Mobile APP و سامانه medical.tamin.ir انجام می شود و راه اندازی سایر ابزارهای فنی استعلام برخورداری از حمایت های درمانی مانند  پیامک و سامانه های تحت وب  دیگر نیز در دستور کار قرار دارد .

کشاورز در خصوص فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری نیز گفت: این فرآیند ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه گر پایه کماکان به قوت خود باقی است.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس افزود: سامانه‌های استعلام استحقاق درمان به نحوی طراحی شده است که در صورت استعلام از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان، بیمارستانها و مراکز پاراکلینیک دارا بودن یا دارانبودن استحقاق درمان را در تاریخ استعلام اعلام کرده و کدرهگیری نیز برای آنان صادر می‌کند.

او ادامه داد: در این سامانه برای شخص بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی امکان آگاهی از تاریخ استحقاق درمان نیز پیش‌بینی شده است و در صورت استعلام شخص بیمه شده، تاریخ اتمام استحقاق درمان نیز به وی اعلام می‌شود و در صورتی‌که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‎تواند از طریق تماس با سامانه "۱۴۲۰" سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

کشاورز گفت: مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی اعم از مطب پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها موظف به کنترل استحقاق درمان با استفاده از یکی از روش‌های مشخص شده خواهند بود و فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه‌گر پایه، کماکان به قوت خود باقی است.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با اشاره به نحوه استعلام برخورداری فرزندان پسر و دختر بیمه شدگان از حمایت های درمانی، گفت: در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران با سن ۱۹ سال تمام، به دلیل ارائه نکردن گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به دلیل ارائه نکردن اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان "فاقد حمایت درمانی" باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی جهت این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

کشاورز یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی برای سهولت بیشتر و آگاهی بیمه شدگان و مستمری بگیران سند راهنمای کاربری این طرح را تدوین نموده است و در همین خبر قابل دریافت و مشاهده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.