• جمعه / ۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99030200646
  • منبع : صدا و سیما

روز جهانی قدس از نگاه اندیشمندان جهان

رهبر حزب سعادت ترکیه: تنها راه مقابله با اسرائیل زبان زور و قدرت است

رهبر حزب سعادت ترکیه: تنها راه مقابله با اسرائیل زبان زور و قدرت است

رهبر حزب سعادت ترکیه گفت: تنها راه مقابله با اسرائیل زبان زور و قدرت است، زیرا این رژیم زبان انسانیت و عدالت را نمی‌فهمد.

به گزارش ایسنا، تمل کاراملا اوغلو رهبر حزب سعادت ترکیه در گفت‌وگویی، ضمن انتقاد از ضعف برخی کشورهای اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل رژیمی است که وحشت و ظلم را تبدیل به یک سیاست کرده، به این دلیل با این رژیم باید فقط از طریق زبان زور و قدرت برخورد کرد، زیرا زبان انسانیت و عدالت را نمی‌فهمد، اگر قدرت داشته باشید می‌توانید روی اسرائیل تاثیرگذار باشید، در غیر اینصورت فقط حرف و صحبت است و کار دیگری نمی‌توان کرد.

رهبر حزب سعادت ترکیه با اشاره به جهانی شدن حمایت از قدس شریف و مبارزه با رژیم صهیونیستی افزود: خدا رحمت کند امام خمینی را که با اعلان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس نقطه عطفی در جلب توجه جهانیان به مسئله فلسطین و اقدام بزرگی برای جهان اسلام بود، اما متاسفانه امروزه دنیای اسلام بجای نزدیک شدن به هم و حل اختلافات درونی با گفتگو و رایزنی، در حال دور شدن از همدیگر است و به نقطه‌ای رسیده اند که گویا دشمن هم هستند.

تمل کاراملا اوغلو ضمن ابراز تاسف از رویکرد برخی کشورهای اسلامی در قبال موضوع قدس بویژه در شرایط کرونائی گفت: در حالیکه این ویروس منجر به بحران در جهان شده است، همه کشورها در لاک خود فرو رفته اند و ارتباطشان با یکدیگر را قطع کرده‌اند، البته کمک به یکدیگر را آغاز کرده اند، اما متاسفانه کشورهای اسلامی در حمایت از یکدیگر بویژه درباره فلسطین در شرایط کرونائی رفوزه شده اند، زیرا قدس، فلسطین و غزه موضوعاتی هستند که برای کمک رسانی در اولویت قرار دارند، در چنین شرایطی باید اختلافات و نزاع‌ها را کنار گذاشته و از یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی تصریح کرد: من به این نتیجه رسیده ام که دونالد ترامپ یک بیمار روانی است، زیرا یک انسان عادی اینگونه رفتار نمی‌کند، من از رفتار برخی کشورهای اسلامی در این باره متحیرم، برای اینکه پشت آمریکا قرار گرفته اند و آمریکا هر کاری که دلش بخواهد در منطقه انجام می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha