• جمعه / ۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99030200784
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیرعامل ستاد دیه گیلان:

گیلان ۷۵۰ زندانی جرایم غیرعمد دارد

گیلان ۷۵۰ زندانی جرایم غیرعمد دارد

ایسنا/گیلان مدیرعامل ستاد دیه گیلان با بیان اینکه ۷۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های گیلان داریم، گفت: در ایام شیوع کرونا موفق شدیم ۵۰ درصد زندانیان جرایم غیرعمد را به مرخصی بفرستیم.

علیرضا یزدانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تمهدیدات قوه قضاییه در راستای بخشودگی زندانیان جرایم غیر عمد استان گیلان، بیان کرد: با عنایت به اینکه می بایست فاصله اجتماعی در زندان ها رعایت شود و براساس تاکید رئیس قوه قضاییه سعی کردیم به گونه ای با عزیزانی که گرفتار زندان هستند تعامل کنیم تا با گذاشتن وثیقه به مرخصی بروند تا خدای ناکرده موضوع کرونا در زندان ها شیوع پیدا نکند.

وی با اشاره به تعداد زندانیان جرایم غیرعمد استان گیلان، افزود: ما حدود ۷۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان گیلان داریم که خوشبختانه موفق شدیم ۵۰ درصد این عزیزان را با مرخصی از زندان ها به خانه هایش بفرستیم.

مدیرعامل ستاد دیه گیلان، با اشاره به وضعیت زندانیان مشکوک به کرونا، تصریح کرد: شکر خدا با توجه به اینکه چهار نفر در زندان های استان مشکوک به کرونا بودند، از سوی اداره کل زندان ها آنان را جهت بررسی های لازم به مراکز درمانی فرستادیم، که خوشبختانه هیچ بحرانی از این بابت زندان های استان را تهدید نمی کرد.

یزدانی، جشن گلریزان را برای ستاد دیه بهار همه فصل ها دانست و گفت: همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برگزار می شد، اما می بایست از سوی خیرین همه مساعدت ها را دریافت کرده و برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مصرف کنیم. همچنین در چهار سال اخیر موفق شدیم ۴۱۱ زندانی جرایم غیرعمد را به کمک خیرین آزاد و به کانون گرم خانواده هایشان بازگرداندیم که البته این ۴۱۱ نفر رقمی معادل ۱۷۵ میلیارد تومان بدهکار بودند و توانستیم اخذ گذشت از شاکیان این افراد را بگیریم.

وی با اشاره به اهدای کمک نقدی اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین گیلان، عنوان کرد: با همکاری اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین گیلان و با کمک نقدی ۲۵۰ میلیون ریالی آزادی پنج نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم آوردیم.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین گیلان بیان کرد: در حال حاضر کمک های نقدی از سوی ستاد دیه گیلان جمع آوری و جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد برنامه ریزی می شود که به امید خداوند متعال در اسرع وقت گزارش آماری از کمک های مردم جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اطلاع رسانی خواهد شد.

یزدانی، با تایکد بر لزوم اهدای زکات فطریه مردم جهت آزادسازی زندانیان، گفت: براساس فتوای مراجع تقلید، زکات فطریه می تواند برای زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص پیدا کند. بر همین اساس برای اینکه مردم عزیز ما بتوانند مبالغ خود را جهت آزادسازی زندانیان هدیه کنند، درگاه های پرداختی را معرفی کردیم تا مردم بتوانند با تلفن همراه هدایای نقدی خود را به ستاد دیه استان واریز کنند.

مدیرعامل ستاد دیه گیلان خاطرنشان کرد: مردم گرانقدر استان می توانند زکات فطریه خود را با وارد کردن شماره #۷۷۷۷۰۱۳* و یا شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۵۱۶۴۹۸ به نام ستاد دیه گیلان در جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد واریز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha