• جمعه / ۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99030201019
  • خبرنگار : 71606

تاخیر در رسیدگی به مناطق طوفان‌زده هند و بنگلادش به خاطر کرونا

تاخیر در رسیدگی به مناطق طوفان‌زده هند و بنگلادش به خاطر کرونا

جبران خسارات ناشی از طوفانی که روز چهارشنبه هند و بنگلادش را درنوردیده و نیز منجر به مرگ بیش از ۸۰ نفر و آوارگی هزاران نفر دیگر شد، به دلیل شیوع کروناویروس بسیار دشوار و با تاخیر مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، طوفان "آمفان" که یکی از خطرناک‌ترین طوفان‌های اخیر محسوب می‌شود، منجر به سقوط درختان و همچنین تخریب پل‌ها، خانه‌ها و تیرهای برق شده و با وجود کاسته شدن از شدت آن به هنگام درنوردیدن خط ساحلی مسکونی با تخریب خانه‌ها و قطع برق، بسیاری را مجبور به پناه بردن به پناهگاه‌ها کرد.

این طوفان عمدتا ایالت اودیشا و بنگال غربی هند در شرق این کشور و غرب بنگلادش را درنوردید. خسارات ناشی از "آمفان" به قدری بوده که  از نظر اقتصادی سال‌های سختی را برای این مناطق در پیش‌رو گذاشته است.

به گفته مقامات هند، در ولسوالی‌های متاثر از این طوفان در این دو ایالت هند، حدود ۹۰ درصد از "دارایی های اجتماعی" از جمله مراکزی مانند مراکز بهداشتی، مدارس و کسب و کارها تخریب شده یا آسیب دیده‌اند. در کلکته، آب در خیابان‌ها و فرودگاه جاری شده است. باد ناشی از طوفان که به سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده بود، منطقه را با آوارهای ساختمان‌ها پوشانده است.

در بنگلادش صدها روستا به زیر آب فرو رفته و حدود یک میلیون نفر دیگر برق ندارند. در ولسوالی جنوب غربی "باگرهات" نیز حدود ۵۰۰ مزرعه پرورش ماهی دچار سیل‌زدگی شده است.

به گفته مقامات بنگلادش،  بسیاری از مزارع اکنون به دلیل اینکه طوفان باعث از بین رفتن محصولات زراعی شده است، دچار مشکل می‌شوند و شوری حاصل از آب دریا باعث می‌شود که محصول سال آینده تقریباً غیر قابل مصرف شود. احتمالاً این بدان معناست که جوامع کشاورزی در سال‌های آینده از نظر اقتصادی با مشکلات شدیدی مواجه شود.

بنا بر گزارش وبسایت خبری وُکس، طوفان "آمفان" فاجعه‌ای را در هند و بنگلادش آغاز کرده است که به تلاش بزرگی از دولت این دو کشور و تلاش‌های بشردوستانه برای احیای مناطق آسیب‌دیده در آن نیاز دارد، فاجعه ای که رسیدگی به پیامدهای آن به دلیل همه‌گیری کروناویروس پیچیده‌تر نیز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha