• شنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99030301212
  • خبرنگار : 50233

"ده‌ها واحد ‌تبدیلی در حال احداث" و چشم‌انداز روشن پیش روی کشاورزی سمنان

"ده‌ها واحد ‌تبدیلی در حال احداث" و چشم‌انداز روشن پیش روی کشاورزی سمنان

ایسنا/سمنان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به چشم‌انداز پیش روی بخش کشاورزی در این استان از در حال احداث بودن نزدیک به 70 صنایع کشاورزی و تبدیلی در بخش کشاورزی و دامداری این استان خبر داد.

سیدحسن میرعماد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: راه‌اندازی این واحدها و توسعه صنایع تبدیلی و واحدهای فرآوری بخش کشاورزی به بهبود اقتصاد کشاورزان و بهره‌برداران استان کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی و صنایع غذایی به اشتغال‌زایی هم کمک زیادی می‌کند افزود: گذشته از این ایجاد این واحدها سبب می‌شود که کشاور، باغدار و دامدار دیگر دغدغه فروش محصول خود را نداشته باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به معضل فروش برخی از محصولات در مقاطعی از سال خاطرنشان کرد: احداث این واحدها در شهرستان‌های مختلف استان به جذب مواد خام، پایداری اشتغال و بهبود اقتصاد کشاورزی کمک کرده و باعث می‌شود که بهره‌برداران نگران عرضه محصولات و تولیدات زراعی، باغی و دامی خود نباشند.

وی به احیای کارخانه کنسانتره شاهرود پس از سال‌ها تعطیلی این واحد اشاره و اضافه کرد: احیای این کارخانه در سال گذشته زمینه‌ی مناسبی برای عرضه محصولات کشاورزان استان و خصوصا محصولات آسیب‌دیده از تگرگ و سرمازدگی و... فراهم کرده ضمن اینکه با تولید محصول به بخشی از نیازهای دیگر بهره‌برداران پاسخ می‌دهد.

میرعماد از ایجاد زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی به عنوان یکی از سیاست‌های جهادکشاورزی استان نام برد و گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران ما، سرمایه‌گذاران و مهمتر از همه کشاورزان و بهره‌برداران امروز این زنجیره در حوزه‌های گوشت، شیر، مرغ و...در استان شکل گرفته و فرصت‌های خوبی فراروی کشاورزان، بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی استان قرار داده است.

وی از تلاش برای توسعه زنجیره‌های تولید در دیگر بخش‌ها خبر داد و اظهار کرد: با تکمیل این زنجیره‌های تولید به اقتصاد کشاورزی و بهره‌برداران کمک می‌شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha