• شنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99030301448
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون کمیته امداد استان خبر داد:

برپایی 1535 پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفارات در خراسان جنوبی

برپایی  1535 پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفارات در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: 1535 پایگاه ثابت و سیار در مکان‌های برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری و میادین و معابر این استان برای جمع‌آوری فطریه و کفارات مردم برپا می‌شود.

احمد رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: 1535 پایگاه ثابت و سیار در مکان‌های برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری و میادین و معابر این استان برای جمع‌آوری فطریه و کفارات مردم برپا می‌شود.
 

وی  افزود: ۵۴ پایگاه امداد، ۱۷۲ مرکز نیکوکاری، ۳۹۰ شورای زکات روستایی، ۳۹۱ مسجد و حسینیه و ۴۳۸ موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد، وجوه زکات فطره و کفارات مردم را جمع‌آوری می‌کنند و 1656 نفر در این زمینه همکاری دارند.
 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: روش‌های پرداخت الکترونیکی فطریه نیز وجود دارد و مردم می‌توانند با سر شماره #۵*۰۵۶*۸۸۷۷*برای پرداخت زکات فطریه خود اقدام کنند.
 

رفیعی بیان کرد: تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷، مراجعه به سایت کمیته امداد www.emdad.ir، مراجعه تلفنی و حضوری به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و اپلیکیشن‌های سنا، سکه، بله، بام و ایوا از دیگر روش‌های پرداخت الکترونیکی فطریه و کفاره است.
 

وی افزود: مردم خراسان جنوبی سال گذشته ۹۷۶ میلیون تومان فطریه و کفاره به مراکز جمع‌آوری کمیته امداد پرداخت کردند و این استان به لحاظ درصد رشد پرداخت زکات واجب در سطح کشور رتبه دوم را کسب کرده است.


رفیعی گفت: چهار میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان سال گذشته از محل وجوهات زکات در استان جمع‌آوری شد که از این میزان ۵۷۶ میلیون تومان زکات واجب، ۲ میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان زکات مستحبی،۹۷۶ میلیون تومان زکات عام سادات، ۵۳۴ میلیون تومان کفارات و سه میلیون تومان رد مظالم بوده است.
 

وی یادآور شد: مجموع زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن که سه میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان بود، ۳۹ درصد رشد داشته است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha