• پنجشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99030804619
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد در کردستان پرداخت می‌شود

 تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد در کردستان پرداخت می‌شود

ایسنا/کردستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهای تولیدی راکد جهت تسهیلات به سازمان صنعت و معدن مراجعه کنند.

محمد دره‌وزمی امروز(۸ خرداد) در بازدید از واحدهای تولیدی با حضور فرماندار سنندج و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، با اشاره به اینکه بازدید و رصد مشکلات از واحدهای تولیدی داخل و خارج شهرک‌ها وظیفه ذاتی ما است، اظهار کرد: امروز از پنج واحد تولیدی و یک طرح نیمه تمام در حال اجرا بازدید به عمل آمد که سه واحد از واحدهای تولیدی فعال و ۲ واحد راکد بودند.

وی هدف از بازدید واحدهای تولیدی را تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای راکد، سرمایه ثابت و راه‌اندازی واحدها عنوان کرد و افزود: طرح نیمه‌تمام تولید لباس ضد آب نیازمند سرمایه ثابت جهت 9 میلیارد تومان تسهیلات به بانک صنعت و معدن معرفی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: واحدهای سرمایه در گردش(واحدهای فعال) نیز هر واحد ۲ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و تأمین مواد اولیه تسهیلات دریافت می‌کنند.

دره‌وزمی با اشاره به واحدهای راکد، ذکر کرد: واحد ماکارونی خاوین که واحد تولیدی راکد و نیازمند سرمایه در گردش است جهت تسهیلات ۳ میلیارد تومانی و شرکت سبک‌سازان غرب با یک میلیارد تومان به بانک ملی معرفی می‌شوند.

وی هدف از تسهیلات را احیای واحدهای راکد در استان عنوان کرد و گفت: با جدیت واحدها و تا آن جای که امکان داشته باشد جهت تأمین و سرمایه در گردش این واحدها با کمک مالی بانک‌ها اقدام به راه‌اندازی واحدهای تولیدی خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، از واحدها به‌ویژه واحدهای راکد که امکان راه‌اندازی تولید دارند درخواست کرد واحدهایی که توجیه اقتصادی و نیاز مالی و سرمایه در گردش دارند به سازمان صنعت و معدن مراجعه کنند که مشکلات آن‌ها را موردبررسی قرار دهیم.

دره‌وزمی افزود: در سال جهش تولید تمام تلاش خود را می‌کنیم که واحدهای تولیدی را با کمک صاحبان و عزم جدی آن‌ها راه‌اندازی کنیم.

ابراهیم زارعی، فرماندار سنندج، با اشاره به اینکه این بازدیدها جهت حل مشکلات واحدهای تولید انجام شد، گفت: از واحدهای مشکل‌دار که نمی‌توانند محصولات را تولید و راه‌اندازی کنند جلوگیری کرده و جهت تولید مجدد آن ها را کمک می کنیم.

محمد خسروی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، نیز با اشاره به رفع موانع تولید در استان، بیان کرد: چهار واحد تولیدی در شهرک صنعتی مستقر هستند که مشکلات و مواردی در زمینهٔ تسهیلات و بیمه دارند که امروز برخی از این مشکلات حل و تصمیم‌گیری شد و تعدادی نیز به کمیسیون های بعدی موکول می‌شود.

وی بازدید مسئولین را دلگرمی واحدهای تولیدی دانست و ذکر کرد: در شهرک صنعتی یک پروژه وجود دارد که سال‌ها مرمت و بازسازی نشده و به اعتبار بالغ‌بر ۳۵۰ میلیون تومان نیاز دارد، همچنین در هفته گذشته مرمت و بازسازی و آسفالت معابر شهرک صنعتی شماره یک و سه را اجرایی کردیم.

تیمور درودی مدیرعامل صنایع فرآوری پتروشیمی غرب، گفت: این شرکت در سال ۷۹ تولید خود را آغاز کرده که در ماه ۳۰ تن میزان تولید لوله، در پنج سایز و ۱۲۰ قلم اتصالات تولید می‌کند.

وی نبود فضا برای توسعه شرکت را یکی از مشکلات دانست و گفت: با ایجاد توسعه زمین برای تولید پی وی سی از ۲۰ نفر به ۴۰ نفر افزایش‌ می دهیم.

سید جلال حسینی، مدیرعامل طرح نیمه‌تمام تولید لباس ضد آب، گفت: این طرح اولین تولیدی در ایران است که با ۵۰ نفر نیرو در تولید لباس ضد آب اشتغال دارند و نیازمند سرمایه ثابت است.

وی با اشاره به ریزش دیوار شرکت، افزود: ۸۰۰ میلیون تومان هزینه دیوار شرکت بوده که درخواست جبران خسارت را داریم.

تولید درب ضد سرقت، به مدیریت منصور صراحیان نیز در این بازدید برای ۱۰۰ میلیون تسهیل به بانک معرفی شد.

همچنین شرکت آریان غرب کردستان نیز به مدت سه سال به دلیل بدهکاری تعطیل است.

شرکت سبک‌سازان غرب که با جایگزین کردن واحد بازیافت کاغذ و تولید کارتون و همچنین بسته‌بندی آن در برازان نیازمند سرمایه ثابت و ۳ میلیارد تومان اعتبار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha