• جمعه / ۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99030904718
  • خبرنگار : 71523

چرا ارزش برگه‌های یک میلیونی سهام عدالت، کم‌تر از یک میلیون است؟

چرا ارزش برگه‌های یک میلیونی سهام عدالت، کم‌تر از یک میلیون است؟

اکثر مشمولان سهام عدالت، با این موضوع مواجه شده‌اند که ارزش سهام روی برگه مذکور یک میلیون تومان درج شده است اما میزان سهام آن ها در سامانه کم تر از یک میلیون تومان است. در واقع روی برگه ارزش یک میلیون تومان قید شده، اما ارزش واقعی سهم یک میلیون تومان نیست. ریشه این موضوع مربوط به مبلغی است که مشمول باید در سال ۱۳۹۴، پرداخت می‌کرد.

به گزارش ایسنا، روی اکثر برگه های سهام عدالتی که در دست مشمولان این سهام است، ارزش سهام ۱۰ میلیون ریال یا همان یک میلیون تومان ذکر شده است. این درحالی است که زمانی که مشمول به سامانه سهام عدالت (SAMANESE.IR) مراجعه می کند متوجه می شود میزان سهامی که در اختیار دارد کم تر از یک میلیون تومان است. اما دلیل این موضوع چیست؟

بسیاری از سهام‌داران برگه‌هایی در اختیار دارند که روی آن برگه ارزش یک میلیون تومان قید شده است اما ارزش واقعی سهم یک میلیون تومان نیست. درواقع به استثنای مشمولان نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد یا سازمان بهزیستی که ارزش سهم آن‌ها یک میلیون تومان است، ارزش سهم اکثر سهام‌داران دیگر کم‌تر از یک میلیون تومان است.

 قرار بود برگه‌های اولیه از محل سهم سود سنوات قبل پر شود. در سال ۱۳۹۴ اعلام شد ۵۳ درصد ارزش سهم از محل مطالبات سود سنوات قبل پر شده است و برای پر کردن مابقی، دو سال به مشمولان فرصت دادند که با آورده نقدی، ۴۷ درصد مابقی را به قیمت اسمی واریز کنند. در این راستا فقط تعداد کمی از مشمولان واریز کردند و اکثریت واریز نکردند؛ بنابراین ارزش واقعی سهم ان‌ها در سبد سهام عدالت یک میلیون تومان نیست و حدود ۵۳۰ هزار تومان است.

البته ارزش سهام همه مشمولان ۵۳۰ هزار تومان نیست و ارزش سهام افرادی که در دوره های اول ثبت‌نام کردند ۵۳۰ هزار تومان است. حتی ارزش سهام کم‌تر از ۴۰۰ هزار تومانی هم وجود دارد. مشمولان می‌توانند عدد دقیق سهام خود را در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir با وارد کردن کد ملی مشاهده کنند. اما به طور کلی به غیر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که با اذن مقام معظم رهبری، برایشان  صد در صد منظور شده است، ارزش سهام مابقی مشمولین زیر یک میلیون تومان است.

میزان سهام عدالت مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی یک میلیون و سایر افراد بین ۴۹۲هزار تا ۵۳۲ هزار تومان است. البته ممکن است میزان سهام برخی افراد بیشتر از یک میلیون تومان باشد، دلیل این موضوع این است که  انحصار وراثت صورت گرفته است. ارزش سهام عده‌ای هم کم‌تر از ۴۹۲هزار تومان است که دلیل این موضوع هم این است که ممکن است فرد در سال ۱۳۸۵مشمول نبوده و وارث قانونی متوفی مشمول بوده باشد.

بر این اساس سهام دارن باید توجه داشته باشند که دیگر امکان واریز ۴۷ درصد مابقی به قیمت اسمی وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۱۲:۵۹

بله سود ۱۰ سالو حساب کنید بگذارید روی ۵۳۲ هزار اضافه هم داریم دوساله سود دادی بقیه کجاست سر مردم کلاه نگدارید مثل کارخانه سایپا دزدی یگه در ایران رسم شده

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۱۰ ۲۰:۳۲

حرف بسیار خوبی است سود ۱۰ سال را حساب کنید و سهام عدالت ما را که در سیستم بریدید کامل نمایید

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۱۳:۱۳

تازه برای اینکه ارزش سهام عدالتو بیارن پایین و مفت از مردم بخرن چند وقته بورسو نزولی کردن و در همین مدت حداقل 30درصد ارزش سهام پایین امده.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۱۳:۵۷

اقا مبلغ سهام عدالت بنده و اطرافیانم نزدیک 300 تومن هست.یعنی اینقدر ما مرفع هستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!! خدایا شکرررت

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۱۳:۵۷

با سلام. خبرگزاری محترم، درمورخه 99/2/17 اینجانب به اشتباه گزینه مستقیم را انتخاب کردم. از ان تاریخ تا کنون بار ها درخواست تصحیح داشته ام. اما دریغ و صد افسوس که گوش شنوایی نیست. در واقع احساسم این است که بنده خدا به ماها که خواهان گزینه غیر مستقیم بودیم غضب کرده است. خدا رحمت کند همه رفتگان را. پدرم هیچوقت اهل اعتراض به تصمیم های غضب الود بندگان خدا نبود.همیشه در جواب اعتراض ما نسبت به این خلق و خویش می گفت: صبر داشته باشید. غضب بنده خدا، رحمت الهی است.همیشه در مرور زمان هم گفته ی وی برای ما اثبات می شد.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۱۷:۰۶

بیخود نگران نباشید شما بهترین کار را کردید که اختیار سهامتان را در دست خودتون گرفتید با اینکار کسی نمیتونه به یهانه شما دست بزنه و هر موقع خودتون دوست داشتید میتونیدبفروشید.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۱۳:۵۸

سام کمیته امداد کجا یک میلیون شده .چرا این همه دورِغ تو روز روشن

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۱۵:۱۹

سود۱۰ساله کجا رفت هرچه کنین به خود کنین ملت پای انقلاب نظام هستن تا پای جون اما اونهایی دزدن وهروز یه بلایی سر ملت میارن انشالله که هرچه زود تر چوبشو بخورن

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۱۶:۳۸

سلام منم کمیته ای ام سهم من یه میلیونه ولی میگن کمتر هست چرا

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۵ ۲۰:۱۸

سلام برای انتقال سهام باید چه کرد

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۳ ۰۳:۱۵

ارزش سهام من یک ملیون تومان است ۳۰ درصد فروختم اما ۳۴۷ هزارتومان واریز کردن برام آخه چرا مگه نگفتن ارزش سهام یک ملیونی ۱۶ ملیون میباشد من بانک کشاورزی فروختم حالا باید چکار کنم اخبار هرروز یک خبر میده باید پیش چه کسی برویم تا جواب درست بشنویم لطفآ راهنمایی کنید تشکر از دوستان

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۳ ۱۹:۵۲

دوست عزیز فقط به خدا شکایت کن چون اینها همشون مثل هم هستند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۵ ۱۵:۴۱

سلام برگه اولیه سهام من ۱میلیونی بوده چرا ۴۳۰ تومن کردن هیچ کس جواب گو نیست ...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۷ ۰۲:۰۴

سلام بله طبق توضیحاتی که در خصوص سهام عدالت گفته شده من و خانواده هم ارزش برگه ها یک ملیونی هست ولی وقتی ‌وارد سامانه‌ سهام عدالت میشم ارزش سهام ۵۳۲۰۰۰تومن نوشته شده لطفا پیگیرباشید با تشکر فراوان.....