• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99031005191
  • خبرنگار : 50223

جنگلها و مراتع دیل گچساران در حال سوختن

جنگلها و مراتع دیل گچساران در حال سوختن
عکس خبر آرشیوی است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران از ادامه داشتن اتش سوزی جنگلها و مراتع منطقه "دیل" این شهرستان خبر داد.

مجید نظری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه آتش سوزی در منطقه دیل در مناطق تحت مدیریت محیطزیست است، افزود: این آتش سوزی از صبح روز جمعه به ما اطلاع داده شد و همچنان ادامه دارد.

وی اظهارکرد: تشکلهای مردم نهاد، نیروهای مردمی، سپاه، بسیج، منابع طبیعی، محیط زیست، شرکت نفت، جهادکشاورزی، کوهنوردان و اهالی روستاهای گناوه لری و دیل در حال تلاش برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: علت اتش سوزی در دست بررسی است و هنوز بصورت دقیق مشخص نیست.

همچنین رمضانی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان گچساران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه منطقه دیل تحت مدیریت منابع طبیعی است، گفت: هم اکنون این منطقه در حال سوختن است .

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی از ساعت 6 صبح روز جمعه آغاز شده افزود: تلاش برای خاموش کردن آتش سوزی دیروز تا تاریکی شب ادامه داشت اما مهار نشد و همچنان ادامه دارد.

رمضانی با بیان اینکه آتش سوزی هم اکنون در حال گسترش است، اظهارکرد: مردم و نیروهای تلاش دارند که آتش سوزی به منطقه خامی سرایت نکند چراکه منطقه صعب العبور است و نیرو انسانی نمی تواند در آن منطقه کار کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان گچساران تصریح کرد: علت آتش سوزی انسانی است اما بصورت دقیق مشخص و معلوم نیست.

رمضانی بیان کرد: با توجه به اینکه آتش سوزی در خارج از حوزه محیط زیست است برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی همکاری و کمک می کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

ما چندین دوره به عنوان ریس شورای اسلامی وسه سال به عنوان دهیار دیل بودم وبارها به صورت کتبی ودر جلسات فرمانداری وبخشداری در رابطه با مشکلات مراتع گفته بودم اولا چرا پایگاه منابع طبیعی دیل که این همه پول بیت مال خرج ساختمان شده است چرا آن را تجهیز نیرو و وسایل نکردند بارها به مسیولین گفته ایم که نیرو که استخدام میکنید در ادرات منابع طبیعی و محیط زیست چرا نباید از اهالی روستا باشدچون شبانه روز در روستا میباشد ودلسوز منطقه است نه اینکه ا زجاهای دیگراستخدام کنند که هیچ گونه احساس مسیولیتی نمیکنند .ودر اتش سوزی های گذشته تا الان اگر جوانان بی ادعا نبودند هیچ وقت این اتش ها خاموش نمیشد لذا بارهابه مسیولین گفته ام که یک اکیپ از همین جوانان تشکیل دهید تا موقع حوادث کمک کنند.ولی متاسفانه هیچ گونه عکس العملی انجام ندادند و ما با دست خالی و با همت جوانان این حوادث را رفع کرده ایم .