• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 99031005526
  • خبرنگار : 71536

شورش کرونایی علیه فوتبال!/ زنوزی چه می‌خواهد؟

شورش کرونایی علیه فوتبال!/ زنوزی چه می‌خواهد؟

اظهارات اخیر مالک تراکتور و ماشین سازی که خودش را مالک این دو تیم نمی‌داند و به عنوان هوادار به وزارت ورزش و فدراسیوت تاخته، با ایرادات مختلفی همراه شده که نیازمند دقت و توجه است.

به گزارش ایسنا، اظهارات اخیر محمدرضا زنوزی، مالک دو تیم تراکتور و ماشین سازی برای جلوگیری از برگزاری لیگ برتر با استفاده از برخی اطلاعات نادرست و پرابهام و با میان کشیدن برخی اختلافات غیرفوتبالی و حمله به برخی چهره‌ها و مسئولان بدون اینکه آن‌ها در عمل نقشی در این موضوع داشته باشند، سوالات زیادی را مطرح کرده که رنگ و بوی "شورش علیه فوتبال" دارد.

مالک متمول تراکتور و ماشین‌سازی برای به معتبر کردن اظهارات خود رسانه‌ها را هم بی‌نصیب نگذاشته و آن‌ها را به جانبداری از برخی اشخاص خاص برای رسیدن به منافع‌شان از محل برگزاری لیگ متهم کرده است. او بدون مخاطب قرار دادن متولیان برگزاری لیگ یعنی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، وزارت ورزش را مسئول برگزاری این رقابت‌ها می‌داند و در ادامه از فیفا نام می‌برد که مکاتبات خود را به طور مستقیم با فدراسیون فوتبال به عنوان بالاترین متولی فوتبال ایران انجام می‌دهد نه وزارت ورزش!

* از مالکیت دو تیم تا هوادار فوتبال تبریز

زنوزی در حالی که می‌تواند به عنوان مالک دو تیم تراکتور و ماشین‌سازی اظهارات خود را بیان کند - که به صورت قانونی این موضوع یک تخلف قانونی محسوب می‌شود - خودش را هوادار فوتبال تبریز معرفی می‌کند تا شاید حمایت‌های محلی را هم به دنبال حرف‌هایش داشته باشد.

البته زنوزی در ادامه به دستوراتش به دو باشگاه تراکتور و ماشین سازی برای پرداخت کامل قرارداد بازیکنان اشاره می‌کند که با توجه به اظهارات او مبنی بر اینکه شرکت‌هایی مالک این دو تیم هستند نه او، در تناقض است.

* نامه نگاری با وزارت ورزش به جای سازمان لیگ!

 مالک همزمان دو تیم تبریزی به نامه ارسالی به وزارت ورزش برای کناره‌گیری از لیگ برتر اشاره می‌کند و می‌گوید وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال از تیم خاصی حمایت می‌کنند اما مطابق معمول هیچ گونه سند و مدرکی را هم ارائه نمی‌کند و کماکان در اندیشه ناکامی‌ تراکتور در کسب قهرمانی به سر می‌برد.

او در حالی از وزارت ورزش می‌خواهد جلوی برگزاری لیگ را بگیرد که متولی این موضوع سازمان لیگ فوتبال است و با تصمیم هیات رئیسه این مجموعه تصمیمات کلان فوتبال باشگاهی اتخاذ می‌شود. با این وجود زنوزی که خودش خواستار برگزاری جلسه‌ای با باشگاه‌ها به منظور تصمیم‌گیری درباره سرنوشت مسابقات است و حتی گریزی هم به نامه‌نگاری با فیفا می‌زند، نهادهای غیرفوتبالی را به عنوان مسئولان فوتبال ایران قلمداد کرده است.

حتی در همین رابطه معاون قهرمانی وزارت ورزش نیز می‌گوید تمام فدراسیون‌ها به طور مستقل مسئول برگزاری یا عدم برگزاری فوتبال هستند و مجوز لازم به همه آن‌ها داده شده است.

* اطلاعات اشتباه از فوتبال انگلیس و اسپانیا

مالک تراکتور و ماشین سازی در بخش دیگری به درآمدزایی در فوتبال دنیا اشاره دارد و می‌گوید حق پخش تلویزیونی در کشورهای اروپایی به گونه‌ای است که آن‌ها به تبع این موضوع اقدام به برگزاری مسابقات فوتبال خود خواهند کرد تا درآمدزایی بالای خود را حفظ کنند. اگر چه درآمد تیم‌ها از حق پخش تلویزیونی مهم‌ترین عامل بازگشت دوباره فوتبال است اما ارقام اعلام شده از سوی زنوزی با توجه به اینکه او یک فعال اقتصادی محسوب می‌شود کاملا اشتباه و نادرست است.

او می‌گوید حق پخش تلویزیونی در انگلیس حدود ۲۲۵۰ میلیارد یورو و در اسپانیا ۱۸۰۰ میلیارد یورو است که چنین ارقامی در واقعیت بیش از بودجه خیلی از کشورهای دنیاست و فرسنگ‌ها با وقعیت فاصله دارد و شنیدن آن از زبان یک فعال اقتصادی دور از انتظار است.

در واقع بودجه آمریکا ۴۷۰۰ میلیارد دلار برای سال جاری میلادی است که با این حساب، درآمد فوتبال انگلیس صرفا از محل درآمدهای تلویزیونی نیمی از بودجه آمریکا خواهد شد!

واضح است که زنوزی در اعلام اعداد و ارقام دچار اشتباه شده و قصد داشته مبلغی در حدود ۲ میلیارد یورو را اعلام کند اما بهتر است مالک تراکتور و ماشین سازی به جای فرافکنی و اعلام مسائل غیرواقعی درباره فوتبال ایران، اقدامات قانونی مانند برگزاری جلسات میان تیم‌های لیگ برتری و سازمان لیگ را دنبال کند و خواسته خود برای برگزار نشدن لیگ را از مسیر قانونی دنبال کند.

سوال این است که چرا زنوزی و امثال او که این روزها به دنبال القای یک تصمیم خوساخته درباره سرنوشت لیگ برتر هستند به جای پرسش از متولی فوتبال ایران یعنی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به دنبال جنجال و حاشیه‌سازی هستند، حاشیه‌ای که به نظر می‌رسد هدفی جز سرپوش گذشتن به اغراض فردی و سازمانی نهفته پشت این اعتراضات ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۱۴:۱۱

زنوزی برای فوتبال ایران سم است!

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۱ ۰۰:۰۷

چرا!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۱ ۱۵:۳۱

واقعا

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۱۴:۳۸

زنوزی فوتبال را خراب کرده. همه چیز را پولیکی کرده. همه میان تبریز پول پارو کنن بعدش بروند. حتی خارجی ها میان سر تراکتور کلاه میذارن. فوتبال را هم داره قومیتی و نژادی میکنه. بعدها مشخص میشه چه قصدی داشته.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۱ ۰۰:۳۸

اون که پول خودشه. تا دیروز که زنوزی نبود فوتبال بر وفق مراد بود؟؟ الان اومده خراب شده؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۱ ۰۹:۴۳

در پاسخ به سیامک، شما هیچ ارتباطی به تراکتور ندارید الکی حرف نزنید زمان مصرف این حرف ها گذشته

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۱۵:۱۳

من نه تهرانی ام و نه آذری. قبلا عاشق تیم تراکتور بودم و وقتی لیگ یک بود همیشه دوست داشتم به لیگ برتر صعود کنه. ولی اینقدر رفتارهای غیرمنطقی از مدیران این باشگاه و متاسفانه برخی هوادارنماها دیدم که همیشه دوست دارم این تیم سقوط کند تا لیگ برتر رنگ آرامش را مثل سابق ببیند

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۱ ۱۵:۲۹

شما درست نوشته‌اید. به همین دلایل تراکتورسازی خارج از مرزهایی جغرافیایی آذربایجان هوادارانش را از دست داده است!

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۱۵:۳۸

به نظر من که آقای زنوزی کاملا درست گفته ولی برای شما که طرفدار استقلال و پرسپولیس هستید یه مقدار سنگین تموم شده. در ضمن مالک استقلال و پرسپولیس هم مشترکه، یعنی وزارت ورزش که چندین دهه است که همینه، هر موقع شما این موضوع را قانونی حل کردید مشکل مالکیت مشترک تراکتور و ماشین هم حل خواهد شد. برسد به دست نویسنده .

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۲۱:۴۰

ایکاش دوتا مدیر فوتبالی هم بیان کنار زنوزی بایستند و حلقه های مفقوده این کلاف سردرگم شوتبال ایران رو پیداکنند. از طرف عاشق فوتبال

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۱۶:۲۳

بترکه چشم حسود ... که دیدن تراکتور با همچین مالکی رو نداره ...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۱۶:۴۵

ایسنای محترم متاسفانه با عجله و یکطرفه و احساساتی این متن نوشته شده لطفا دقت فرمایید

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۱۶:۵۶

یکسری افراد در دولت و فدراسیون با شخص زنوزی اختلاف شخصی دارند متاسفانه با ایشان لجبازی می‌کنند مگر از جیبش نه از بیت المال برای فوتبال خرج می‌کنه خلافه؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۱۸:۰۲

زنوزی به تنهای جلوی مافیای کثیف فوتبال ایران ایستاده

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۱۸:۰۳

حق با جناب زنوزی هست.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۲۱:۱۳

بنظر من شما نباید اصطلاح شورش رو برای ورزش و یک توپ قل دادن به کار ببری. فوتبال هم یک سرگرمی و ورزش هست نه محل جانبرکفی و ایثار و گذشت.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۲۱:۲۰

آره پول برای باشگاه‌های دولتی مهم نیست که چون دولت پول شون رو میده. تراکتور یک تیم خصوصی است باید خودش پول دربیاورد.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۲۱:۴۴

زنوزی خار چشم خیلیا شده 😂😂

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۱ ۰۰:۰۶

آقای زنوزی یه حرفی رو انداخته وسط صاحبش برداشته اون با شما کاری داشت؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۱ ۰۰:۵۰

جناب نویسنده دیگ به دیگ میگه روت سیاه،

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۱ ۰۱:۰۵

مالک استقلال پرسپولیس کیه؟ بعدشم اون اونقدر باهوش هست که میدونه چی میگه به مصاحبه درودگر بعد حرفاش توجه کنید.. کاملا نقش وزارت ورزش توی فوتبال قابل اثبات هست و وقتی زنوزی میگه از طریق فیفا اقدام می‌کنیم یعنی تعلیق فوتبال قطعی فوتیال ایران..

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۱ ۰۶:۵۹

زنوزی حرف حق رو زده. سلامتی مهم‌تر از ورزشه. طاهرا شما هم طرفدار تیم خاص هستین که تحت هرشرایط حاضر به انجام لیگ هستین.