• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99031005533
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان:

حفاظت از محیط زیست مصداق بارز امر به معروف است

حفاظت از محیط زیست مصداق بارز امر به معروف است

ایسنا/کردستان مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان، حفظ محیط زیست امر به معروف و جلوگیری از تخریب آن نهی از منکر دانست و بر لزوم اجرای قوانین حفاظت از محیط زیست تأکید می شود.

فریبا رضایی امروز شنبه (10 خرداد) در دیدار بازرسان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان از این اداره کل، گفت: حفظ و حراست از محیط زیست در آموزه های دینی و در سیره نبوی و بزرگان دین بسیار تأکید شده است و قطعاَ هرگونه تخریب و آسیب رساندن به محیط زیست و طبیعت، کشتن بی مورد حیوانات و ایجاد آلودگی در جامعه از بزرگترین منکرات است که باید به هر نحوی از آنها جلوگیری شود.

اظهار کرد: با امر به معروف می‌توان به موقع با کسانی که حرکت و سمت و سوی توسعه را به سمت تخریب غیرقابل جبران محیط زیست، آلودگی و از بین رفتن تنوع زیستی می‌برند مقابله و از آن جلوگیری کنیم.
وی تأکید کرد: یکی از برنامه‌های مهم این اداره‌کل اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی ایشان در حوزه محیط زیست است که تداوم این نشست‌ها و فعال شدن کارگروه امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی در جهت حفظ و نگه داشت محیط زیست مؤثر و مفید خواهد بود.

رضایی با اشاره به اینکه آموزش مسایل زیست محیطی در تمامی سطوح از اولویت های اصلی این اداره کل است خاطرنشان کرد: با جلب مشارکت عموم مردم و سازمان‌های مردم نهاد تلاش شده است برای بهبود مستمر شرایط محیط زیست گام های تأثیر گذاری برداریم.

وی با یادآرو شدن اینکه کار در محیط زیست چند وجهی و در سطوح انسانی، اکوسیستم، تنوع زیستی و گیاهی و حتی نیمه نظامی است، افزود: چشم طمع به محیط زیست از سوی سوداگران و متجاوزگران همیشه وجود داشته و این موضوع حفاظت محیط زیستی را پرچالش و خطیر می کند؛ اما تمامی کارکنان با جان و دل از این انفال الهی حراست و پاسداری کرده که شهدای محیط زیست اسوه سایر کارکنان و مصداق بارز این مسأله هستند.

در این دیدار بازرس معین شواری امر به معروف و نهی از منکر استان نیز ضمن تقدیر از تلاش های مدیرکل و کارکنان محیط زیست کردستان؛ گفت: پاسداری و حفاظت از منابع و سرمایه های ملی از بزرگترین معروفات است و اداره حفاظت محیط زیست و ستاد امر به معروف دو یار کمکی همدیگر هستند و امید است ارتباطات گسترده تری در زمینه های مختلف با هم داشته باشند.

سید شکری در پایان،کاهش مصرف انرژی و استفاده از کالای ایرانی را از مهمترین راه های نیل به سمت "سال جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد.

 دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر حفاظت محیط زیست کردستان نیز با ارائه عملکرد این اداره گفت: اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست یکی از مهمترین برنامه های امر به معروف می باشد و بدین منظور برنامه های آموزشی مختلفی مانند بازدید از موزه تاریخ طبیعی برای تمام مقاطع مختلف آموزش و پرورش، مهد کودک ها و پیش دبستانی های تخت اداره کل بهزیستی و دانشجویان دانشگاه ها و حتی عموم مردم به صورت رایگان، همچنین یک ساعت با محیط بان و مدیریت سبز در سطح استان از سوی محیط زیست انجام شده است.

فایق مندمی افزود: آموزش مدیریت سبز برای دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر  ادارات و سازمان های استان، در زمینه های مختلف زیست محیطی یکی از مهمترین برنامه های شورای امر به معروف و نهی از منکر حفاظت محیط زیست کردستان در سال جاری است که انشاءالله با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha