• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99031005642
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی خبر داد

احتمال حضور سه ورزشکار زنجانی در انتخابی المپیک چین

احتمال حضور سه ورزشکار زنجانی در انتخابی المپیک چین

ایسنا/زنجان رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی از احتمال حضور سه ورزشکار زنجانی در انتخابی المپیک چین خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، رضا زارعی صبح امروز (۱۰ خرداد) در مجمع انتخابات هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی زنجان که در سالن اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، حضور ورزشکاران و مربیانی چون رکابی‌ها، سلطانی و دارابیان در زنجان را از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند برشمرد.

وی با بیان اینکه سال نسبتا خوبی را در رده‌های سنی پایه پشت سر گذاشتیم، افزود: محیا دارابیان از ورزشکاران خوش‌آتیه در این رده که زنجانی است و از افتخارات این استان به‌شمار رفته و پنج سال پیاپی توانسته در قاره آسیا مدال‌آور باشد.

این مسئول با اشاره به شرایط خاص به وجود آمده به علت شیوع بیماری کرونا در جامعه، تصریح کرد: لغو مسابقات ورزشی به‌ویژه المپیک از رویدادهایی است که تنها یک بار رخ داده و این نشان از تاثیرات جهانی این بیماری است و لغو مسابقات نیز برای سلامت ورزشکاران بوده و در صورت کنترل، مهار یا از بین رفتن بیماری، به شرایط  عادی برمی‌گردد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری سه دوره مسابقات در سال‌جاری تثبیت شده است، اعلام کرد: این مسابقات شامل مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا، انتخابی المپیک و بازی‌های ساحلی در ماده سرعت است که امیدوارم مسابقات انتخابی المپیک حذف نشود.

زارعی در ادامه، ورزشکاران زنجانی را دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی دانست و اظهار کرد: سه نفر از ورزشکاران زنجانی به احتمال بسیار زیاد از تثبیت‌شدگان برای انتخابی المپیک در چین خواهند بود و امیدواریم ورزشکاران ایرانی بتوانند از سهمیه اندک قاره آسیا طلا صید کنند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با تاکید بر اهمیت ورود و جذب بخش خصوصی در توسعه سنگ‌نوردی، افزود: ورود بخش خصوصی در این رشته موجب رشد باشگاه‌های سنگ‌نوردی در تهران شده است و باید این موضوع گسترش و توسعه بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه کار ریشه‌ای در ورزش از اولویت‌های اول بوده و باید از کار گلخانه‌ای پرهیز کرد، ادامه داد: باید با تقویت استعدادهای جدید و رشد و حضور مربیان بیشتر، زمینه تسریع در این امر فراهم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه این مجمع، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اولویت اول در آغاز فعالیت‌های ورزشی است و رشته‌هایی که اعلام شده می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

علی خلیلی از آمادگی زنجان برای میزبانی رقابت‌های بین‌المللی سنگنوردی خبر داد و با با تاکید بر اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف، تصریح کرد: رشد علمی تاثیر به‌سزایی در پیگیری اهداف ورزشی دارد.

وی با اشاره به پتانسیل بالای استان در رشته کوهنوردی، خاطرنشان کرد: کوهنوردی و سنگنوردی باید پا به پای هم مسیر توسعه و پیشرفت را در رده‌های مختلف پایه و پیشرفته طی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha