• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99031005682
  • خبرنگار : 71402

برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته ارتش به خیابان‌های آمریکا آمد/ اعتراضات در قاب تصاویر

برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته ارتش به خیابان‌های آمریکا آمد/ اعتراضات در قاب تصاویر

با تداوم اعتراضات، سربازان آمریکایی در کارولینای شمالی و نیویورک باید ظرف چهار ساعت آماده اعزام به مینیاپولیس شوند. این اقدام به دستور ترامپ برای استقرار نیرو در خیابان‌ها انجام می‌شود که از زمان شورش‌های ۱۹۹۲ لس‌آنجلس بی‌سابقه است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ با ادامه اعتراضات در مینیاپولیس مینه‌سوتا برای چهارمین شب پیاپی و تشدید اعتراضات خشونت‌آمیز به کشته شدن جورج فلوید، رئیس‌جمهوری آمریکا به ارتش کشورش برای استقرار در خیابان‌های آمریکا آماده‌باش داده است.

یک معترض ۱۹ ساله در دیترویت به ضربه گلوله یک فرد ناشناس که گفته می‌شود ارتباطی با نیروهای امنیتی نداشته است، کشته شده است. در همین حال به سربازان آمریکایی در کارولینای شمالی و نیویورک دستور داده شد تا برای اعزام ظرف چهار ساعت و نیروها در کلورادو و کانزاس ظرف ۲۴ ساعت آماده شوند.

معترضان در مینیاپولیس مقررات منع آمد و شد را نقض کرده، گارد ملی قادر به کنترل معترضان نیست و غارت‌هایی گزارش شده است. دفتر شبکه خبری سی‌ان‌ان در آتلانتا تحت محاصره درآمده است و معترضان به سمت پلیس که از آنجا محافظت می‌کند، بمب دودزا پرتاب می‌کنند.

به گفته منابع مطلع، دستور آماده‌باش ارتش آمریکا پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ از مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا خواست تا گزینه‌های نظامی برای مقابله با تشدید ناآرامی مدنی در سراسر ایالات متحده را ارائه کند.

ترامپ همچنین در واکنش به توییت دموکرات‌های سابق درباره چگونگی اداره مینیاپولیس به دست دموکرات‌ها نوشت: «زمان تغییر است! #۲۰۲۰» این توییت بیش از ۲۵ هزار مرتبه باز انتشار شد.

مینیاپولیس

مینیاپولیس

اوکلند کالیفرنیا

پورتلند اورگان

میشیگان

لس آنجلس

دفتر سی ان ان در آتلانتا

مینه سوتا

بروکلین

بروکلین نیویورک

واشنگتن

واشنگتن دی سی

میشیگان

دیتریوت

اوکلند کالیفرنیا

میشیگان

میشیگان

لس آنجلس

لس آنجلس

لس آنجلس

آریزونا

میشیگان

میشیگان

مینه سوتا

آتلانتا

آتلانتا

واشنگتن دی سی

لوییس ویل کنتاکی

کنتاکی

لاس وگاس

لاس وگاس

شارلوت

شارلوت

بروکلین

بروکلین

هوستون

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۱۶:۰۳

آمریکا برای اولین بار شده قربانی کرونا وگرنه همیشه خودش قربانی از جهان می گرفت.. آیا کرونا موفق به برکناری ترامپ می شود؟ آیا همکاری دموکراتها و چین جواب می دهد؟ باید دید

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۱۸:۰۴

پلیس سفید پوست آمریکا نژادپرسته و ضد مردم سیاه پوست امریکاست و در طول تاریخ دست به جنایات شبیه این زیاد زده است متاسفانه 😞💔

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۱۸:۴۹

باید به سختی با آشوبگران برخورد شود

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۱ ۰۳:۲۲

راستی حوادث آبان ۹۸ رو هم همین جوری پوشش دادین؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۵۲

دارن نشون میدن که سیاها چقدر وحشین متاسفانه توی محله هاشون نمیشد رفت حالت عادی الان که دیگه هیچی حقیقت است با اینکه تلخ است