• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99031105904
  • خبرنگار : 50145

فرماندار خبرداد

ایجاد سایت موزه جنگ در چالدران

ایجاد سایت موزه جنگ در چالدران

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار چالدران گفت: ایجاد سایت موزه جنگ چالدران، ساماندهی مقبره سید صدرالدین، ساماندهی تپه شهدای گمنام، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در محوطه منشور های بازالتی گردنه قیرمزلیق و فراهم سازی امکانات رفاهی و گردشگری در مجموعه جهانی قره کلیسا در دستور کاری ادارات مربوطه قرار گرفته است.

حسن محمد زاده شامگاه ۱۰ خرداد در نشست بررسی موانع آبادانی و پیشرفت چالدران در تشریح وضعیت شهرستان در حوزه های مختلف، بر آمادگی دستگاه های اجرایی برای نیل به اهداف توسعه ای شهرستان تاکید و حضور بنیاد علوی را در شهرستان ظرفیت قابل توجهی ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که با استفاده از این ظرفیت و با تلاش جهادی بتوان شهرستان را به جایگاه واقعی خود رساند.

وی در ادامه با اشاره به وجود آثار متعدد تاریخی و جاذبه‌های طبیعی چالدران، این منطقه را در سطح کشور جزء مناطق کم نظیر گردشگری برشمرد و افزود: باید در جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری برنامه ریزی‌های اصولی انجام گیرد.

فرماندار چالدران در ادامه گفت: برنامه های مشترک در شرف پیگیری و اجرا در زمینه گردشگری، ایجاد سایت موزه جنگ چالدران، ساماندهی مقبره سید صدرالدین، ساماندهی تپه شهدای گمنام، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در محوطه منشور های بازالتی گردنه قیرمزلیق و فراهم سازی امکانات رفاهی و گردشگری در مجموعه جهانی قره کلیسا به جد پیگیری می شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه وضعیت راههای ارتباطی شهرستان در حوزه بین شهری و روستایی در وضعیت نامناسبی قرار دارد، افزود: طبق مذاکراتی که بعد از استقرار کارخانه آسفالت ۱۲۰تنی مارینی در شهرستان با متولیان امر صورت گرفته، برای جبران عقب ماندگیها در این حوزه با استفاده از ظرفیت بنیاد علوی و با اجرای پروژه های مشارکتی خواهیم توانست گام های عملیاتی در طی سال جاری برداریم.

به گزارش ایسنا، محمد زاده با اشاره به اینکه بخش دشتک(آواجیق) در بسیاری از شاخص ها کم برخوردار است، افزود: با توجه به جایگاه مهمی که بخش دشتک در تمامی زمینه ها نیازمند توجه جدی مسئولین و بنیاد علوی است که با اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی بتوان این بخش را به جایگاه اصلی خود رساند.

نیک نفس، نماینده و رابط بنیاد علوی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بنیاد علوی با محوریت محرومیت‌زدایی و با هدف پیشرفت و آبادانی در این شهرستان استقرار یافته است، افزود: تلاش می‌شود با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان و اجرای برنامه های پیشران به اهداف اصلی خود دست یابیم.

وی اجرای پروژه‌های عمرانی در زمینه راه، آب، گردشگری، زیباسازی مبلمان شهری، زیرساخت‌های فرهنگی و توسعه فضاهای سبز در سطح شهرستان همچنین توجه جدی به توسعه بخش کشاورزی را از جمله برنامه‌های بنیاد علوی عنوان کرد و گفت: امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مقدمات اجرای این طرح‌ها در شهرستان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha