• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99031106196
  • خبرنگار : 30054

بهترین نرم‌افزار حسابداری لوازم‌یدکی چه خصوصیاتی دارد

بهترین نرم‌افزار حسابداری لوازم‌یدکی چه خصوصیاتی دارد

در این متن به مهم‌ترین امکانات بهترین نرم‌افزار حسابداری لوازم‌یدکی اشاره می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام حسابداری معین، نرم ‌افزارهای حسابداری زیادی در بازار وجود دارد و همه آن‌ها ادعا می‌کنند که بهترین نرم‌ افزار حسابداری لوازم‌یدکی موجود را ارائه می‌دهند ولی بیشتر آن‌ها فقط اسم نرم‌افزار حسابداری لوازم‌یدکی را یدک می‌کشند.

دارای تمامی کالاهای لوازم‌یدکی

بزرگ‌ترین معضل فروشگاه‌های لوازم‌یدکی زیاد بودن تعداد قطعات و زمان‌بر بودن ثبت آن‌ها در نرم‌افزار حسابداری می‌باشد. بهترین نرم‌افزار حسابداری لوازم‌یدکی باید دارای تمامی قطعات لوازم‌یدکی باشد تا در وقت و زمان کاربران صرفه‌جویی شود و کاربران وقت ارزشمند خود را برای ثبت‌نام قطعات در نرم‌افزار حسابداری هدر ندهند.

 جستجوی پیشرفته مانند گوگل

· ثبت بودن نام تمامی قطعات در نرم‌افزار حسابداری بسیار ارزشمند است ولی اگر نرم‌افزار حسابداری شما جستجوی قدرتمندی نداشته باشد سرعت عملکرد شما کند خواهد شد قطعاً نرم‌افزار حسابداری شما بلااستفاده خواهد بود.

· جستجوی گوگلی چیست: قطعاً بهترین نرم‌افزار حسابداری لوازم‌یدکی باید دارای جستجوی گوگلی یا چندکلمه‌ای باشد در این نوع سرچ شما کافی است قسمت یا بخشی از نام قطعه مورد نظر را تایپ کنید و نیاز نیست دقیقا مانند نام ثبت‌شده جستجو کنید به‌عنوان‌مثال نام قطعه به‌صورت برعکس یا نامرتب هم جستجو شود سیستم کالای مورد نظر را شناسایی می‌کند

امکان به‌روزرسانی قیمت‌ها از طریق اکسل

· با توجه به تغییر مداوم قیمت‌ها، قابلیت به‌روزرسانی قیمت‌ها از طریق اکسل امری ضروری است. با این امکان پس از تغییر قیمت‌ها و ارائه اکسل لیست قیمت جدید توسط شرکت ارائه‌دهنده به‌عنوان‌مثال شرکت ایساکو و سایپا با ورود اکسل در نرم‌افزار حسابداری اتومات قیمت‌ها را به‌روزرسانی و در وقت و زمان شما صرفه‌جویی خواهد شد

افزایش اتومات قیمت فروش پس از تغییر قیمت خرید

· یکی از دغدغه‌های فروشگاه‌های لوازم‌یدکی، ارزان فروختن قطعات پس از تغییر قیمت خرید است. بهترین نرم‌افزار حسابداری لوازم‌یدکی باید این قابلیت را داشته باشد تا اپراتور از قبل درصد سودی که باید از هر قطعه دریافت کند را تعیین کند تا پس از تغییر قیمت خرید اتومات قیمت فروش هم افزایش یابد و در فروش‌های بعدی قطعات با قیمت جدید فروخته شوند.

· مورد بعدی افزایش کلی قیمت فروش قطعات، در این قابلیت اپراتور با تعیین درصدی مشخص قیمت فروش کالاها را در فاکتور بر اساس آخرین قیمت خرید یا بهای تمام‌شده قطعات و قیمت پیش‌فرض تعیین شد افزایش می‌دهد.

امکان استفاده از شماره فنی برای فروش بارکدی

· خوشبختانه بیشتر قطعات لوازم‌یدکی دارای بارکد شماره فنی هستند ولی متأسفانه در بیشتر نرم‌افزارهای حسابداری از این بارکد نمی‌توانید برای فروش بارکدی استفاده کنید چون فروش بارکدی نیازمند یک بارکد ثابت است ولی به‌عنوان‌مثال بارکد قطعات ایساکو از بیست رقم تشکیل‌ شده که ده رقم اول همیشه ثابت است ولی ده رقم بعدی در هر سری تولید و سفارش تغییر می‌کند.

· بهترین نرم‌افزار حسابداری لوازم‌یدکی باید قابلیت محدودیت طول بارکد شماره فنی در فروش بارکدی را دارا باشد. در این قابلیت نرم‌افزار حسابداری ده رقم اول را ملاک فروش بارکدی قرار می‌دهد و فروش به‌راحتی انجام می‌شود و سالانه ده‌ها میلیون تومان صرفه‌جویی در هزینه‌های چاپ و چسباندن بارکد به قطعات می‌شود.

امکان گروه‌بندی قطعات بر اساس نام خودرو

· با توجه به تنوع خودروها و زیاد بودن قطعات لوازم‌یدکی گروه‌بندی قطعات امری مهم و ضروری است. بهترین نرم‌افزار حسابداری لوازم‌یدکی باید قابلیت گروه‌بندی با امکان تعیین زیرشاخه‌های نامحدود را دارا باشد

امکان ثبت اقلام فاکتور خرید از طریق اکسل

· معمولا تعداد اقلام قطعات خریداری‌شده در فاکتورهای خرید بسیار زیاد هستند و ثبت تک تک این اقلام در سیستم نیاز به زمان زیاد و دقت بالا می‌باشد، معمولا شرکت‌های فروشنده قطعات همراه با فاکتور خرید فایل اکسل فاکتور را هم ارائه می‌کنند تا با ورود اقلام فاکتور از فایل اکسل و با چند کلیک ساده اقلام خریداری‌شده در فاکتور ثبت شود.

نمایش آدرس محل قرارگیری قطعات در قفسه‌ها

· شاید بارها مشاهده کرده باشید که پس از مراجعه به فروشگاه لوازم‌یدکی و درخواست قطعه مورد نظر پس از چند دقیقه انتظار فروشنده با اینکه می‌داند آن قطعه در فروشگاه موجود است ولی قادر به پیدا کردن آن نیست و روزانه ده‌ها مشتری ارزشمند را این‌گونه از دست می‌دهد.

· بهترین نرم‌افزار حسابداری لوازم‌یدکی باید قابلیت درج نام و آدرس قفسه محل قرارگیری کالاها را دارا باشد تا در زمان فراموشی محل قرارگیری قطعه فروشنده به‌راحتی در سیستم محل نگهداری را مشاهده و در سریع‌ترین زمان قطعه را پیدا کند.

تعیین نقطه سفارش کالا

· مطمئنم بارها برای خرید قطعات به فروشگاه لوازم‌یدکی مراجعه کرده‌اید و پس از درخواست فروشنده پس از چند دقیقه جستجو می‌گوید: تمام‌ شده است و قطعات به اتمام رسیده را در دفتری یادداشت می‌کند تا در فاکتور خرید بعدی قطعات کسری که در دفتر نوشته است را تهیه کند. در این روش فروشنده باید ده‌ها یا صدها مشتری ارزشمند را از دست بدهد تا متوجه کسری‌های انبار شود.

· در بهترین نرم‌افزار حسابداری لوازم‌یدکی بخشی برای تعیین نقطه سفارش کالا وجود دارد تا فروشنده قبل از به اتمام رسیدن موجودی قطعات نسبت به تامین کسری ها اقدام نماید و از نارضایتی و از دست رفتن حتی یک مشتری هم جلوگیری شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha