• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99031106417
  • خبرنگار : 50040

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

هدف جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری است

هدف جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری است

ایسنا/گیلان دبیرکل جمعیت هلال احمر، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در پایگاه های امدادی را از جنس ملت در خدمت ملت دانست و تصریح کرد: محور اصلی فعالیت های جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری است.

محمدحسن قوسیان در آیین تکریم و معارفه مدیریت جمعیت هلال احمر استان گیلان، جمعیت هلال احمر را عضوی از یک نهضت بین المللی دانست و اظهار کرد: این جمعیت از جایگاه ویژه ای در سطح ملی و جهانی برخوردار است.

وی اصول حاکم بر جمعیت هلال احمر را بسیار متفاوت از سایر نهادها و دستگاه ها دانست و افزود: اصول و مبانی حاکم بر جمعیت با آموزه های دینی شباهت دارد که از جمله این مبانی خدمت صادقانه و داوطلبانه و بی منت و بدون چشمداشت است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر، با بیان اینکه آموزه های دین مبین اسلام پیش از شکل گیری نهضت بین المللی هلال احمر وجود داشته است، گفت: محور اصلی فعالیت های جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری است.

قوسیان، با تاکید بر لزوم نهادینه شدن اصول هفتگانه نهضت کمک رسانی و امداد و نجات، یادآور شد: باید هدف از پوشیدن لباس هلال احمر و شباهت به یکدیگر را بدانیم. جمعیت هلال احمر کارمندان زیادی ندارد و همه نیروها داوطلب هستند.

وی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در پایگاه های امدادی را از جنس ملت در خدمت ملت دانست و تصریح کرد: این نیروها در بلایای طبیعی و انسانی خودشان را فدا می کنند و بدون چشمداشت توان خودشان را در راه بشریت تقدیم می دارند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر، با اشاره به وجود پایگاه های هلال احمر در شهرها و روستاها، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر را به عنوان نیروی امدادی می شناسند که در حوادث و بلایا پیشقدم هستیم، اما بسیاری از فعالیت های اجتماعی و بشردوستانه در قالب هلال احمر تعلیم داده می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه هلال احمر تمرکز بر فعالیت های اجتماعی دارد، عنوان کرد: فعالیت های اجتماعی و بشردوستانه هلال احمر بیشار در حوزه جوانان صورت می گیرد. تاریخچه فعالیت های جهادی نیز در دهه های گذشته به جمعیت هلال احمر برمی گردد.

قوسیان، جمعیت هلال احمر را یک جمعیت ملی غیردولتی دانست که دارای اساسنامه است و یادآور شد: داوطلبان هلال احمر به مردم خدمت می کنند و لذا مردم به این جمعیت علاقمند هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر، نهضت بین المللی هلال احمر و صلیب سرخ را مطابق با اعتقادات ما دانست و اضافه کرد: این نهاد از دل مردم برآمده و به مردم تعلق دارد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای عالی جمعیت هلال احمر، گفت: امکان نظارت نماینده امدادگران، نجاتگران و جوانان جمعیت هلال احمر بر اساسنامه فراهم شده است.

قوسیان، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به ارائه آموزش های همگانی و مهارتی می پردازد، خاطرنشان کرد: جمعیت حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان است.

وی هدف از راه اندازی خانه های هلال در روستاها و محلات را رسیدگی به موقع به مردم در زمان بروز حوادث و بلایا دانست و گفت: کلیه فعالیت های جمعیت در این پایگاه ها انجام می شود و می توانیم از این ظرفیت در حوادث غیر مترقبه استفاده کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر، رویکرد جدید این نهاد را تربیت نیروهای مدیریتی در داخل جمعیت دانست و یادآور شد: سازمان امداد و نجات پیشانی جمعیت هلال احمر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha