• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99031106554
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس اداره حفاظت محیط‎زیست فریمان خبر داد؛

سربرداری بدون مجوز درختان 150 ساله در فریمان

سربرداری بدون مجوز درختان 150 ساله در فریمان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره حفاظت محیط‎زیست فریمان گفت: سربرداری چندین اصله درخت از نوع بیدکوهی که بالغ بر 150 سال عمر داشتند، توسط افراد متخلف انجام شد.

جواد ستوده در گفت‎و‎گو با ایسنا عنوان کرد: این اقدام در باغ شخصی و قدیمی صورت گرفت، ماموران یگان‎ حفاظت این اداره هنگام گشت و کنترل و پایش منطقه کلیلاق با مشاهده یک‎ دستگاه کامیون در حاشیه یکی از رودخانه‎های داخل منطقه و بررسی موضوع دریافتند گروهی بدون داشتن مجوزهای لازم اقدام به سربرداری چندین اصله درخت کرده‎اند.

وی ادامه داد: این افراد در خارج از فصل هرس درختان اقدام به سربرداری کرده و تمامی شاخه‎های درختان بیدکوهی که بیش از 150 سال عمر با تنه بیش از یک متر داشته را قطع کرده و فقط تنه درخت باقی مانده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‎زیست فریمان تصریح کرد: صاحبان این باغ در صدد بودند در این منطقه، مکانی گردشگری و تفریحی ایجاد کنند، که همان ابتدا به بهانه اینکه درختان آفت دارند، اقدام به سربرداری درختان چند صدساله کردند که موجب اعتراض شدید مردم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قانون حفظ و گسترش فضای سبز فقط در حوزه شهرها اجرا می‏‌شود و قانون برای بیابان و خارج از محدوده شهری تعریف نشده است، افزود: با وجود اینکه قطع درختان را از طریق منابع طبیعی و جهاد کشاورزی پیگیر بودیم اما به نتیجه نرسیدیم.

ستوده مطرح کرد: در این رابطه هماهنگی‎های لازم با دادستان شهرستان به عمل آمده و در دست پیگیری است، متاسفانه خلا قانونی موجب شده درختانی که خارج از حریم شهرها هستند، مورد ظلم قرار بگیرند و محیط‌زیست فقط می‎تواند گزارش کند.

وی گفت: احتمالا به دلیل این اقدام متخلفان، این درختان به طور کامل خشک شوند، امیدواریم هرچه زودتر در این خصوص قانونی به تصویب برسد و جلوی سوء استفاده متخلفان گرفته شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‎زیست فریمان بیان کرد: در این رابطه سه فرد متخلف شناسایی و ضمن صدور توقیف وسایل، با تنظیم صورت جلسه به مراجع قضایی معرفی شدند، متخلفان حوالی پاسگاه محیط‎زیست کلیلاق فریمان اقدام به این تخلف کرده بودند که با حضور به موقع از قطع دیگر درختان جلوگیری به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha