• دوشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99031207182
  • خبرنگار : 71623

تالارها کی باز می‌شوند؟

تالارها کی باز می‌شوند؟

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در حال حاضر از بین واحدهای صنفی فقط تالارها، گرمابه و سونا اجازه فعالیت ندارند از ارائه پیشنهاداتی برای بازگشایی این واحدها خبر داد که این موضوع در جلسه هفته جاری یا هفته بعد ستاد ملی کرونا بررسی خواهد شد.

هوشیار فقیهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد که در حال حاضر از بین واحدهای صنفی تالارها، گرمابه و سونا اجازه فعالیت ندارند.

البته به گفته وی اتاق اصناف ایران پیشنهاد بازگشایی این واحدها را نیز به ستاد ملی کرونا ارائه کرده و احتمال بازگشایی آنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد. این موضوع در جلسه هفته جاری یا هفته بعد ستاد ملی کرونا بررسی خواهد شد.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران در پاسخ به اینکه آیا بازگشایی تالارها منجر به افزایش تعداد مبتلایان نمی‌شود؟ تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مراسم‌ها متوقف نشده و فقط به خانه منتقل شده است، اما درصورت بازگشایی تالارها می‌توان با کنترل و شفافیت بیشتری این مراسم‌ها را برگزار کرد.

به گزارش ایسنا،  در پی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، فعالیت واحدهای صنفی کم‌خطر از ۲۳ فروردین در سایر استان‌ها و از روز ۳۰ فروردین هم در تهران آغاز شد و پاساژها و بازارهای مسقف از اول اردیبهشت ماه با محدودیت زمانی تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت شدند. البته محدودیت ساعت کار پاساژها هم از ۱۰ خرداد برداشته شد.

در این میان از ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشاغل پرخطری اعلام شدند که امکان بازگشایی واحدهای خود را نداشتند، اما از ۱۷ اردیبهشت ماه فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و بعد از عید فطر هم فعالیت رستوران‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ممنوعیت عرضه قلیان مجاز شد و گروه‌های دیگر هم به تدریج فعالیت خود را آغاز کردند،  اما طبق اعلام ستاد ملی کرونا فعالیت واحدهای سونا، ماساژ، تالارهای پذیرایی و کلیه ورزش‌های پربرخورد همانند کُشتی و کاراته تا اطلاع بعدی ممنوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۵ ۰۳:۰۵

هیچ وقت در تالارنمی توان پروتکل بهداشتی رعایت شود تاز دررستوانها که ازتالارها شلوغ ترنیست رعایت نمیشود نوشتن دستورالعمل بهداشتی روی کاغذاسان هست ولی درعمل سخت هستس

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۷ ۱۱:۵۶

بعداون وقت فکر ما تازه عروس دومادا هستین ک سه ماه داریم بااین اجاره های سنگین اجاره میدیم چهارساله توعقدیم و حالاک وقت گرفتین کنسل شه یکم ب ماها فکرکنید

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۵ ۱۷:۲۴

تالار ها باز نکنید کرونا بیشتر مشه

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۶ ۱۵:۳۹

وقتی در خانه مجالس عروسی گرفته میشود واقعا دلیلی دیه نیست ک تالار ها باز نشه خودشم خطر مجالس در خونه خیلی بیشتر از تالار هست

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۸ ۲۱:۱۳

لطفا یکم فکر کنید ببینید تالارها باز بشه مردم بتونن مجلس هاشونو با نصف جمعیت تو تالار بگیرن بهتر از خونه ست خطرش کمتره عروس داماد هارو درک کنید که چند ماه دارن اجاره میدن و همه کارا شونو کردن برن پس مترو و بازار و کل مملکت هم تعطیل کنن

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۷ ۱۳:۰۹

پروتکل بهداشتی که رعایت نمیشه کلا مراسمهای مهمونی عروسی و دورهمی و اجتماعات غیر ضروری باید تا مدتی تعطیل بشه حالا امسال اینجوری شده عروس و دامادها لطفا تشریف ببرن سر خونه و زندگیشون هر وقت این ویروس منحوس تموم شده یه مراسمی بگیرند

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۸ ۰۸:۵۱

میشه شماهایی که تو شرایط ما نیستید اظهارنظر نکنید ؟؟؟؟؟؟ اگه حرف نزدید نمی گن لالید !!!!!!!! سه ماهه اعصابامون داغونه این همه برنامه این همه خرج ، هنوزم بلاتکلیفیم. دولت فکر بازگشایی سینماها هست ولی تالارها نه . آخه این چه وضعیه ؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۹ ۰۹:۲۳

آخه بد بختی که فکر بعد از مراسم نیستی بعد عروسیت اگه کسی به کرونا مبتلا بشه و از دنیا بره خونش به گردن شماست همه تا آخر عمرشون یادشون نمیره که تو عروسی شما این اتفاقات افتاد حالا هی برو هزینه کن میدونی اگه تو ی تالار فقط یک نفر مبتلا باشه همه رو مبتلا خواهد کرد از بچه گرفته تا افراد پیر؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۲ ۱۵:۱۵

انشا الله که تالار ها باز بشن همه جوان ها اعصا بشان به هم ریخته کلا همه به اختلاف زندگی روی داده

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۳۱ ۰۸:۳۰

همون بهتر که اعصاب یه زوج بهم بخوره وقتی اول زندگی هنوز درک اینو ندارن که بدون دمبل و دیمبول هم میشه زندگی رو شروع کرد ...