• دوشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 99031207446
  • منبع : منطقه جنوب تهران

آغاز عملیات نوسازی بافت مسکونی روستایی در ورامین

آغاز عملیات نوسازی بافت مسکونی روستایی در ورامین

ایسنا/تهران با حضور مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه سیدالشهداء و مسئولان شهرستانی، عملیات نوسازی بافت مسکونی روستایی در عصر دوشنبه در روستای ظهیرآباد از توابع بخش جوادآباد ورامین آغاز شد.

‌حسین نوش آبادی، نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: نوسازی و مقاوم سازی منازل روستایی، یکی از مهمترین اقدامات دولت در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ایجاد فضای با ثبات، امن و همراه با آبادانی و پیشرفت برای کشور است.

وی افزود: یکی از مهمترین ابعاد منشور گام دوم انقلاب تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب، حرکت در مسیر عمران و سازندگی کشور است و اجرای طرح نوسازی و مقاوم سازی منازل روستایی، این بخش از گام دوم انقلاب را محقق می‌کند.

نوش آبادی تصریح کرد: شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک به دلیل مجاورت با گسل های استان تهران، در وضعیت مخاطره‌آمیزی قرار دارد و هر اقدامی که برای مقاوم سازی بافت فرسوده مسکونی صورت گیرد، جان مردم را در برابر خطرات زلزله ایمن می‌کند.

نماینده ورامین در مجلس ‌اظهار کرد: هر چند که در زلزله‌های اخیر، خسارتی به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران وارد نشد ولی هیچ تضمینی برای آینده وجود ندارد و ممکن است با وقوع زلزله، به این بخش از استان خسارتی وارد شود، بنابراین باید تلاش کرد تا موضوع نوسازی و مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی، ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از بافت روستایی شهرستان ورامین فرسوده است، یادآور شد: موضوع مقاوم سازی و به‌سازی روستایی و شهری از یک سو برای سلامت مردم مهم است و از سوی دیگر پیامدهای مثبت اشتغال و ایجاد کسب و کار و رونق تولید را به همراه دارد.

نماینده ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس ‌از روستائیان خواست تا برای نوسازی بافت فرسوده با مسئولان همراهی کرده و در برابر اجرای چنین طرح‌هایی مقاومت نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha