• سه‌شنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99031307649
  • خبرنگار : 50180

شعله‌های بی‌احتیاطی در کمینِ منابع طبیعی کرمانشاه

شعله‌های بی‌احتیاطی در کمینِ منابع طبیعی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه با یک بی احتیاطی ساده هریک از ما، ممکن است شعله‌های آتش به جان منابع طبیعی افتاده و در اندک زمانی حجم وسیعی از عرصه‌های جنگلی و مرتعی طعمه حریق شده و به خاکستر تبدیل شود و خسارات جبران ناپذیری بر جای بگذارد.

انشاءالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه در پی گرم شدن هوا جنگل‌ها و مراتع به عنوان نعمت‌های خدادادی در معرض خطر هستند، گفت: در استان ما ۹۵ درصد حریق‌ها عامل انسانی دارد و به دلایل مختلف مثل بی احتیاطی گردشگران، آتش زدن پس چر مزارع و گاها تیراندازی‌ شکارچیان و... رخ می دهد. در برخی موارد عمدی نیز ممکن است حریق در منابطه طبیعی در پی اختلافات قومی قبیله‌ای و یا سودجویی افراد جهت افزایش اراضی کشاورزی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی منابع طبیعی، کولانی با اشاره به اتخاذ تدابیری برای پیشگیری از وقوع حریق در منابع طبیعی استان، گفت: در اولین قدم اقدامات پیشگیرانه و آمادگی ها را از قبیل هماهنگی با ادارات عضو ستاد بحران، نیروهای بسیج ، دهیاری ها، بخشداری‌ها، معتمدین و... انجام داده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه اکیپ‌های گشت حفاظتی آماده مراقبت از عرصه های منابع طبیعی استان شده‌اند، گفت: در مناطق بحرانی شناسایی شده استان نیروهای دیده بان مستقر کرده ایم، ضمن اینکه آموزش و تجهیز تمامی عوامل اطفای حریق نیز در سطح استان هم در شرف انجام است. 

 کولانی اضافه کرد: امسال عزم خود را جزم کرده‌ایم تا شاهد کمترین تعداد و سطح حریق در سطح استان باشیم  اما اینها زمانی به نتیجه خواهد رسید که همه ما اعم از مردم ومسئولین خود را همیار و حافظ طبیعت بدانیم و در راستای حفاظت از منابع طبیعی گام برداریم . 

وی سپس با بیان اینکه جنگل ها، مراتع و فضای سبز سرمایه وثروت ملی کشور هستند، گفت: حفاظت از این گنجینه های ارزشمند در توسعه وآبادانی کشور نقش مهمی دارد.

کولانی اضافه کرد: حفاظت از آب وخاک، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش منابع آب زیر زمینی، کاهش ریزگردها و سایر آلاینده‌ها و... از جمله مزیت‌های منابع طبیعی هستند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha