• سه‌شنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 99031308241
  • منبع : منطقه جنوب تهران

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۱۵ خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران است

 ۱۵ خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران است

ایسنا/تهران وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید تاریخ معاصر را به جوانان آموزش دهیم ، دشمنان نظام و کشورهای استکباری با استفاده از رسانه های معاند و چاپ کتاب در حال تغییر تاریخ معاصر هستند.

سید محمد حسینی ظهر سه شنبه ۱۳ خرداد در نشست پرچمداران انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی استان تهران برگزار شد، اظها‌ر کرد: باید مسئولان فرهنگی کشور در خصوص تاریخ معاصر مردم را آگاه کنند چرا که دشمنان و معاندین نظام در حال تعویض تاریخ هستند، در خارج از کشور اقدام به چاپ کتابهای مختلف به نفع خود می کنند تا ذهن مردم را نسبت به نظام و انقلاب عوض کند.

حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب از شهدای ۱۵ خرداد و مردم ورامین یاد می کنند و قیام ۱۵ خرداد را مبدا قیام و نقطه عطف پیروزی انقلاب می داند.

وی افزود: شما می بینید روز به اقتدار نظامی ایران در جهان درحال افزایش است و ارسال ۵ کشتی محموله  نفتی ایران به امریکای لاتین نشان دهنده این اقتدار است.

کارشناس فرهنگی تصریح کرد: ۱۵ خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران است، وقتی خون مردم در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ بر زمین ریخته شد رژیم پهلوی  نتوانست کشتار این مردم را پنهان کنند و قیام این مردم در آن زمان جهانی شد.

حسینی بیان کرد: خبر دستگیری امام خمینی (ره) وقتی به گوش مردم رسید در چندین شهر کشور قیام انجام شد، آن چیزی که قیام ۱۵ خرداد ورامین متمایز کرد این بود که مردم دشت ورامین کفن پوش وارد میدان شدند تا از رهبر انقلاب و مرجعیت دفاع کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه همه رسانه ها، نهاد های فرهنگی این است که موارد و موضوعات انقلاب  به نسل جوان انتقال و  شفاف سازی کنند، باید جوانان را نسبت به موضوعات و اتفاقات صورت گرفته آگاه سازی کنند.

حسینی در ادامه همایش پرچمداران انقلاب اسلامی افزود: آن کسانی که امروز خط فکری حضرت امام را تحریف می کنند؛ مسیر زندگی خود را عوض کردند و می خواهند بگویند که امام نیز با زندگی کاخ نشینی مشکلی نداشت، در صورتی که حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب کاملا ساده زیست و با زندگی اشرافی مخالف هستند.

وی گفت: اگر فرمایشات رهبری در حوزه اقتصاد محقق شود کشور مشکلی نخواهد داشت و هر اقدامی که انجام می شود اگر برای رضای خدا باشد برکت های فراوانی رابه همراه  خواهد داشت.

این مسئول یاد آور شد: اصحاب رسانه و هنرمندان و گروه های مختلف فرهنگی می توانند در محقق شدن اهداف انقلاب نقش بسزایی را ایفا کنند، فیلم و نمایش راه دیگر انتقال ارزش های والای نظام و انقلاب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha