• چهارشنبه / ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99031408551
  • خبرنگار : 71496

استقبال مصر، امارات و فرانسه از آغاز دوباره مذاکرات آتش‌بس میان طرف‌های لیبیایی

استقبال مصر، امارات و فرانسه از آغاز دوباره مذاکرات آتش‌بس میان طرف‌های لیبیایی

وزیران خارجه مصر و امارات در تماس تلفنی از اطلاعیه سازمان ملل درباره موافقت طرف‌های لیبیایی با ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، سامح شکری، وزیر خارجه مصر و عبدالله بن زاید، همتای اماراتی او در یک گفت‌وگوی تلفنی ضمن اشاره به استقبال کشورهایشان از بیانیه سازمان ملل درباره موافقت نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" و دولت وفاق-مورد تایید جامعه جهانی با ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس، بار دیگر بر پایبندی خود به راه‌حل سیاسی که حامی صلح، امنیت و ثبات در سراسر مناطق لیبی باشد، تاکید کردند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی سخنگوی وزارت خارجه مصر، این وزارت‌خانه‌ با انتشار بیانیه مشترکی با همتای اماراتی خود پایبندی به روند سیاسی از طریق کنفرانس برلین و تحت نظارت سازمان ملل را خواستار شده و تاکید کردند، در واقع روند سیاسی تنها راه‌حل برقراری صلح در لیبی و حفاظت از وحدت و تمامیت ارضی آن است.

این دو وزارتخانه در ادامه حمایت از مردم لیبی و تمامی گروه‌هایی را که به دنبال آرامش، توقف کشتار غیرنظامیان بی‌گناه و برقراری ثبات در لیبی هستند، به ویژه در شرایطی که اقدامات انسانی برای مقابله با کرونا ادامه دارند، خواستار شدند.

در عین حال در بیانیه وزارت خارجه فرانسه ضمن استقبال از موافقت دولت وفاق ملی لیبی و نیروهای وابسته به خلیفه حفتر با ازسرگیری مذاکرات آتش‌بش و تدابیر امنیتی مربوط به آن، تاکید شد: فرانسه قصد دارد حمایت لازم را برای آغاز فوری این مذاکرات و امضای یک توافقنامه آتش‌بس میان دو طرف به عمل آورد.
همچنین این وزارتخانه در بیانیه خود بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه و اجرای بندهایی که در مورد این بحران در کنفرانس برلین درباره لیبی حاصل شد، تاکید کرد.

برلین ۱۹ ژانویه گذشته میزبان یک کنفرانس بین‌المللی با حضور ۱۲ کشور و چهار نهاد بین‌المللی و منطقه‌ای درباره لیبی بود. در بیانیه پایانی این کنفرانس ۵۵ بند از جمله لزوم پایبندی به آتش‌بسی که با پیشنهاد ترکیه و روسیه اعلام شد و ممنوعیت واردات سلاح به لیبی آورده شد.

هیئت سازمان ملل در حمایت از لیبی روز دوشنبه از موافقت دولت وفاق ملی و نیروهای وابسته به حفتر با ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس و تدابیر امنیتی مربوط به آن خبر داد.

هنوز بیانیه رسمی از سوی دو طرف لیبیایی درباره این موضوع منتشر نشده است.

لیبی از بیش از یک سال قبل، شاهد درگیری‌هایی میان نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" تحت فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی- مورد تایید جامعه جهانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha