• چهارشنبه / ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99031408649
  • خبرنگار : 71516

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی عملیات آزادی فرودگاه طرابلس را آغاز کردند

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی عملیات آزادی فرودگاه طرابلس را آغاز کردند

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی رسما از آغاز عملیات آزادی فرودگاه طرابلس از دست نیروهای خلیفه حفتر خبر دادند. این در حالی است که اخیرا سازمان ملل از بازگشت طرفین به مذاکرات آتش‌بس سخن به میان آورده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العربیه، محمد قنونو، سخنگوی ارتش وابسته به دولت وفاق ملی لیبی گفت: ما رسما عملیات آزادی فرودگاه طرابلس از دست نیروهای خلیفه حفتر را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: ما به نیروهایمان دستور پیشروی و بیرون راندن شبه‌نظامیان حفتر را از داخل فرودگاه طرابلس داده‌ایم. نیروهای ما دو روز پیش توانستند فرودگاه طرابلس را محاصره کنند. آن‌ها بیشتر پادگان‌های جنوب طرابلس را پس گرفتند.

قنونو گفت: نیروی هوایی ارتش طی ساعت‌های اخیر سه حمله علیه تانک‌های حفتر در کاخ بن غشیر و فرودگاه طرابلس انجام داد.

فرودگاه طرابلس از سال ۲۰۱۴ به دلیل خسارت‌های شدیدی که به دنبال درگیری‌های بین نیروهای "فجر لیبی" با نیروهای الزنتان وابسته به حفتر به این فرودگاه وارد شد، بسته شد. اکنون پروازها از طریق فرودگاه معیتیقه صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) و مرکز مین زدایی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه مشترکی نسبت به گزارش‌های منتشر شده درباره کشته شدن غیرنظامیان در طرابلس به دلیل مین‌هایی که شبه‌نظامیان در منازل کار گذاشته‌اند، ابراز نگرانی کردند.

پیش از این ارتش دولت وفاق ملی لیبی به ساکنان مناطقی که قبلا نیروهای حفتر کنترل آن را برعهده داشتند، هشدار داده بود که به منازلشان تا زمان پاکسازی کامل بازنگردند.

در این بیانیه آمده است: این مین‌ها در منازل غیرنظامیان در مناطق "عین زاره" و "صلاح الدین" در طرابلس کار گذاشته بودند و تعدادی از ساکنان این منازل در اثر انفجار این مین‌ها کشته و زخمی شدند.

عبدالرحمان غندور، نماینده ویژه یونیسف در لیبی بر لزوم احترام تمام طرف‌های درگیر به تعهداتشان درباره قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق بشر تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha