• چهارشنبه / ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99031408722

انتظار چهار ساله مردم روستای خاش برای اجرای طرح توسعه برق

انتظار چهار ساله مردم روستای خاش برای اجرای طرح توسعه برق

ایسنا/سیستان و بلوچستان مردم مستضعف و مستمند از روستای شوگه خاش سیستان و بلوچستان برای اجرای طرح توسعه برق چهار سال در انتظار مانده و همچنان از خدمات این حوزه محرومند.

ساکنان این منطقه روستائی در بخش مرکزی خاش از سال 89 تاکنون پیگیر مشکلات خود در مباحث تامین آب و برق بوده اند که چهار سال قبل کار برق رسانی به این روستا انجام و هم اینک چشم انتظار نگاه پر مهر و نوازشگر دولتمردان هستند.

مراد قلندرزهی از ساکنان این روستا به ایسنا بیان کرد: بارها و بارها مردم روستای شوگه به فرماندار و مدیر اداره برق خاش مراجعه داشته و پیگیر رفع مشکل برق رسانی شده اند، اما پاسخی تاکنون دریافت نکرده اند.

وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه مردم روستای شوگه از اجرا نشدن طرح توسعه برق گلایه مند هستند، بلکه از خاموشی معابر به دلیل بی توجهی های فرمانداری و اداره برق رنج می برند.

محمدامین میربلوچزهی رئیس شورای روستای شوگه خاش نیز گفت: اجرای شبکه برق رسانی به صورت کابل های خودگردان در این روستا مشکلات زیادی را برای مردم روستا فراهم آورده و متاسفانه این طرح به صورت آزمایشی در این روستا و چند روستای دیگر اجرا شده و هم اینک با گذشت چند سال امکان طرح توسعه شبکه برق نبوده و برای خرید انشعاب های جدید نیز کابل وجود ندارد.

وی افزود: اگر شبکه برق به همان شیوه های قدیمی در این روستا اجرا گردد، قطعا شاهد مشکلات ضعف در ولتاژ و یا قطع شدن های مکرر از بالای کنتور نخواهیم بود و برای اجرای طرح توسعه برق نیز مردم سالها در نوبت نمی مانند.

الیاس ابراهیمی مدیر اداره برق خاش بارها و بارها به خبرنگار ایسنا، شورا و مردم این روستا گفته است: برای اجرای طرح توسعه برق این روستا و چندین روستای دیگر نیازمند اعتبارات لازم هستیم و امیدواریم از سوی مقامات استانی حمایت شویم.

وی اظهار داشت: برای برق رسانی به روستاهای فاقد برق مشکلات کمتری داریم و برای اجرای طرحهای توسعه ای باید صبر کنیم تا شرایط آن مهیا گردد.

بخشدار مرکزی خاش نیز گفت: برای رفع مشکلات مردم روستائی که از خدمات آب و برق و فضای آموزشی، منابع طبیعی، عدم اجرای طرح هادی و غیره هستند، برنامه های اولویت داری را در دستور کار خود قرار داده ایم که با حمایت های فرمانداری بتوانیم از مشکلات مردم گره گشائی نمائیم.

عیدمحمد قلندرزهی افزود: در حوزه تامین برق و اجرای طرح توسعه آن و روشنائی معابر مخصوصا در این روستا پیگیری های لازم صورت می گیرد و از محل روستاهای فاقد دهیاری نیز می توان به روشنائی معابر کمک کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha