• پنجشنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99031508929
  • خبرنگار : 71523

ادامه فرصت مدیریت مستقیم سهام عدالت/ جدیدترین آمار مشمولینی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند

ادامه فرصت مدیریت مستقیم سهام عدالت/ جدیدترین آمار مشمولینی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند

سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت از ادامه فرصت مشمولان سهام عدالت برای انتخاب مدیریت مستقیم سهام عدالت خبر داد.

حسین فهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر فوق افزود: فرآیند انتخاب مدیریت مستقیم سهام عدالت برای مشمولان فعلا تا جمعه ادامه دارد و پس از آن اعلام خواهد شد این زمان تمدید می‌شود یا خیر. بنابراین مشمولان فرصت دارند تا جمعه با مراجعه به درگاه اینترنتی www.samanese.ir روش مدیریت مستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کنند. در غیر این صورت روش غیرمستقیم برای آن‌ها انتخاب خواهد شد.

به گفته وی بیش از ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تا کنون روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کردند.

سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت در ادامه درمورد اختلال در درگاه اینترنتی sahamedalat.ir نیز توضیح داد: این درگاه برای دیدن ارزش واقعی سهام مشمولانی است که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند. این سامانه درحال توسعه  و اختلال آن برطرف شده است. سامانه درحال توسعه است.

فهیمی به این سوال که آیا مشمولان همچنان می‌توانند فقط ۳۰ درصد سهام خود را به فروش برسانند، پاسخ داد: ۳۰ درصد مصوبه شورای عالی بورس است و درصدهای بعدی به تدریج اعلام می‌شود.

پیش از اعلام شده بود مشوولان سهام عدالت تا هشتم خرداد فرصت دارند مدیریت مستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کنند، البته این فرصت تا ۱۵ خردادماه تمدید شده بود. بر این اساس مشمولینی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به بانک یا کارگزاری نسبت به فروش ۳۰ درصد سهام خود اقدام کنند.

البته توصیه کارشناسان انتخاب روش مستقیم و نفروختن آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۵ ۱۲:۵۹

با سلام . مهمترین رمز موفقیت هر کشوری این است که وحدت کلمه و وحدت رویه در میان مدیران قوه مجریه باشد . وقتی دولت تصویب می کند که افزایش 15 در صد برای سال 99 باشد . در حقوق . و افزایش قیمت باید حداکثر 15 در صد باشد . و مجری ان فقط یک سازمان بنام سازمان حمایت از مصرف کنندگان باشد . متاسفانه خود مدیران دولت برای بعضی از شرکتها مخصوصا خودرو سازی شورای رقابت به موازات در کنار سازمان حمایت از مصرف کنندگان ایجاد کرده است .دولت اول از خودش شروع کند و موازی کاری را از بین ببرد . به زبان ساده وحدت کلمه در میان مدیران قوه مجریه حاکم باشد

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۵ ۱۶:۰۸

آزاد سازی سهام عدالت

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۵ ۲۱:۱۷

چند نکته برای فروشندگان 30% سهام عدالت: 1- از روز 31 اردیبهشت به بعد کسانی که سهام رو مستقیم ثبت می‌کنند باید چند روز منتظر باشند تا بشه در سایت بانکتون درخواست فروش ثبت کنند! اگه قبل 31 اردیبهشت ثبت مستقیم کرده بودید چنین مشکلی نبود. 2- برای فروش 30% سهام باید به سایت بانکی که ثبت کردید مراجعه کنید و حضوری نیست. بعضی بانک ها در قسمت سایت اینترنت بانکشون باید مراجعه کنید. بعضی هم مثل بانک ملی میشه با اپلیکیشن ایوا ثبت فروش کرد. 3- از لحظه ثبت فروش 30% تا زمان واریز طبق اعلام غیر رسمی حدود 7 الی 10 روز کاری (غیرتعطیل) طول می‌کشد. پس منتظر باید بمونید. پیامک بانکتون رو فعال کنید که واریز شد مطلع شوید. 3- بعضی بانک ها برای ثبت شدن فروش 30%، یک کد به سیم کارتی که ثبت شده ارسال می‌کنند و باید اون کد رو وارد کنید تا کار انجام بشه. بعضی بانک ها هم اصلا کد ارسال کردن ندارن. ۴- اگه به تازگی شماره موبایل رو تغییر دادید باید چند روز منتظر باشید تا انجام بشه و سریع تغییر پیدا نمیکنه و هنوز کد ارسال میشه به خط قبلی که ثبت شده بود! خیلی افراد شماره ای که قبلا ثبت کردن یادش نیست یا در دسترسشون نیست و این وسط گیر کردن! 5- بعد تغییر شماره شبا باید 15 تا 30 روز صبر کنید تا تغییر پیدا کنه و شماره شبای جدید ثبت بشه. 6- بعد ثبت فروش 30% بلافاصله به حسابتون پولی واریز نمیشه پس صبر داشته باشد (حداقل 7 تا 10 روز کاری) بعضی بانکها شل عمل می‌کنند و امیدی بهشون نیست. پست بانک که کلا در دنیای دیگه ای سیر میکنه از غافله عقبه .بانک کشاورزی هم از در سایتش برای فروش از مردم طلب شماره کارت، CVV2، تاریخ انقضاء و رمز دوم می‌کنه، معلوم نیست چه ربطی به فروش داره این اطلاعات! 7- احتیاجی به رفتن به بانک و فرم پر کردن نیست و همون اینترنتی با مراجعه به سایت بانک، سایت اینترنت بانک، بعضی نرم افزار های موبایلی می‌شه انجام داد. فعلا احتیاج به ثبت نام در سجام نیست! 8- فعلا تا امروز 15 خرداد فقط بانک ملی واریزی داشته اونم برای کسانی که سه روز اول ثبت فروش کردن (6 خرداد) الباقی بانک ها هفته بعد احتمالا واریز کنن. پس یادتون باشه از لحظه ثبت فروش باید هفت تا ده روز منتظر واریز پول، بمانید 9- کارمزد بانک ها و مالیات از مبلغ فروش 30% سهام عدالت کم و الباقی واریز می‌شود. مثلا برای کسانی که سهام 530 هزاری دارن 2106000