• پنجشنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۳:۳۰
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 99031509159
  • خبرنگار : 50291

مزار شهدای قیام ۱۵ خرداد گلباران شد

ایسنا/تهران عصر پنجشنبه ۱۵ خرداد ماه با حضور رئیس و اعضای ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران و خانواده شهدا، همزمان با پنجاه و هفتمین سالروز شهادت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، مزار این شهیدان در مسگر آباد ابتدای جاده خاوران تهران گلباران شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم طی سخنانی بیان کرد: امسال با توجه به شرایط ویژه و استثنایی مراسم ما محدود شد ولی از کنار ۱۵ خرداد بسادگی نمی شود گذشت و از این رو با حضور خانواده شهدای بزرگوار این مراسم گلباران شد.

وی ادامه داد: شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ در گرما و با پای پیاده و در میان تهدید دشمن، بیست و هفت کیلومتر شهرستان ورامین را طی کردند و این چه روحیه بزرگی را میخواهد که این شهدا در عصر غربت اسلام، درس بزرگی به ما دادند.

رییس ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران یادآور شد: امام عظیم الشان وقتی میگویند ۱۵ خرداد را گرامی بدارید، عزت و اقتدار انقلاب اسلامی را می دیدند؛ خون های مطهر این شهدا هست که این انقلاب ما را به درختی تنومند تبدیل کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: اگر دیروز مجسمه شاه در ایران  به زیر کشیده شد امروز می بینیم با الگو گیری از انقلاب اسلامی سران آمریکا خواب راحت ندارند و همانند سرتاسر دنیا، پرچم آمریکا آتش زده می شود و مجسمه سران آنان به زیر کشیده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی، مقام شهدای ۱۵ خرداد را در درگاه خداوندمتعال، بسیار والا دانست و گفت: شجاعت شهدای ۱۵ خرداد در میان خفقان آن زمان با آن حرکت باعث شد امثال شهید سلیمانی ها به وجود بیایند که شجاعت و دلاوری هایش دنیا را به حیرت آورد و می‌بینیم در تظاهرات کشور آمریکا تمثال سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دست معترضان دیده می شود.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین بیان کرد:  ۵۷ سال پیش شهدای ۱۵ خرداد غریبانه دفن شدند، اما حالا ببینید چگونه خون های شهدا نهال انقلاب را آبیاری کرد که هیچ تهدیدی نمی تواند خدشه ای بر آن وارد کند و کشتی های نفتی بدون ترسی وارد قاره آمریکا شده و به مقصد می رسند.

در این مکان ۳۳ شهید از شهدای ۱۵ خرداد مدفون هستند که ۶ شهید از شهدای دشت ورامین هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha