• جمعه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 99031609199
  • خبرنگار : 71541

رشد ۲ برابری ترابردپذیری اردیبهشت نسبت به فروردین

رشد ۲ برابری ترابردپذیری اردیبهشت نسبت به فروردین

با انجام ترابردپذیری، مشترکان می‌توانند با حفظ شماره خود، اپراتور ارائه‌دهنده خدمات خود را عوض کرده و از خدمات اپراتور مقصد استفاده کنند. طبق آمار، در فروردین ماه سال جاری، اپراتورها پذیرای ۵۱۱۶ ترابرد و در اردیبشهت ماه نیز پذیرای ۱۱ هزار و ۹۳۰ ترابرد بودند.

به گزارش ایسنا، طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) این امکان را فراهم می‌کند که به‌موجب آن مشترکان می‌توانند به حفظ شماره خود، اپراتور ارائه‌دهنده خدمات خود را عوض کرده و از خدمات اپراتور مقصد استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۵ اجرایی شد و البته برخی شرایط خاص خود را دارد و ممکن است برخی از درخواست‌های ترابرد از سوی مشترکان با موافقت مواجه نشود.

برای اجرای این طرح لازم است که در گام اول مشترک از طریق مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری که قصد دارد به آن مهاجرت کند، فرم درخواست را تکمیل و به عبارتی برای اجرای این طرح ثبت نام کند. پس از آن در صورتی که فرد از شرایط لازم برخوردار باشد از طریق یک پیامک تأیید ثبت‌نام او به اطلاعش خواهد رسید.

همچنین پیش از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد. از سوی دیگر امکان تغییر اپراتورها تنها دو بار در سال میسر است و پس از این تغییرات هزینه تمامی سرویس‌ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه خواهد شد.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ترابردهای صورت‌گرفته در ماه‌های ابتدایی سال جاری، در جدول زیر آمده است. طبق این آمار، در فروردین ماه امسال، اپراتورها پذیرای ۵۱۱۶ ترابرد و در اردیبشهت ماه نیز پذیرای ۱۱ هزار و ۹۳۰ ترابرد بودند.

 البته تنها تعداد تراز، ملاک اول بودن یک اپراتور در ترابرد نیست. موارد دیگری از جمله کیفیت، تعداد تخلفات، سرعت ترابرد و تجربه کاربری هم وجود دارد و بعضی از این پارامترها به نحوه ارائه سرویس برمی‌گردد. ممکن است یک اپراتور در یک مدت زمان، سرویس خاصی ارائه دهد که در آن زمان مشترک به اپراتور ترابرد کند و بعد بخواهد به اپراتور مبدا خود برگردد؛ این دلیل نمی‌شود اپراتوری که از آن بازگشته، سرویس نامناسبی داشته و یا اپراتوری که الان انتخاب کرده سرویسش مناسب است.

احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام‌شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیربه‌نظیر مانند درخواست ترابرد سیم‌کارت دایمی به اعتباری و برعکس، فعال نبودن سیم‌کارت، فعال‌بودن کمتر از سه ماه سیم‌کارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اولیه صادرشده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیم‌کارت‌های دائمی از دلایل رد درخواست ترابرد عنوان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha