• یکشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99031810354

اخراج ۲۷۴ نفر اتباع خارجی غیرمجاز از یزد

اخراج ۲۷۴ نفر اتباع خارجی غیرمجاز از یزد

ایسنا/یزد فرمانده انتظامی استان یزد با بیان این‌ که مبارزه جدی با قاچاق انسان یکی از اولویت‌های اجرایی پلیس است، گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، ۲۷۴ نفر اتباع خارجی غیرمجاز طی چند عملیات پلیسی در یزد شناسایی و از استان و کشور اخراج شدند.

سردار«عباسعلی بهدانی‌فرد» با اشاره به دستاوردهای پلیس در بحث تأمین امنیت عمومی جامعه در استان یزد، اظهار کرد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و با هدف مبارزه جدی با ناامن کنندگان امنیت استان، ماموران پلیس شهرستان یزد با انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و پلیسی از دپوی تعدادی اتباع غیرمجاز در سه نقطه شهر یزد مطلع و محل اختفای آنها را شناسایی و در چند عملیات جداگانه۲۷۴ نفر از آنها را دستگیر و اخراج کردند.

وی با بیان این‌که این افراد از مرزهای شرقی و جنوب شرق کشور به صورت غیرمجاز وارد کشور شده بودند، افزود: مقصد بعدی افراد دستگیر شده، استان‌های مرکزی کشور بود که با خودروهای شوتی این عمل مجرمانه صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان یزد در ادامه با اشاره به اهمیت شناسایی تعدادی از افراد عامل در امر جابجایی اتباع غیرقانونی، گفت: اتباع خارجی باید با اخذ مجوزهای قانونی و برابر پروتکل‌های بین‌المللی به کشور ایران وارد شوند تا شاهد تکرار چنین حوادث دردناکی برای آنها نباشیم.

سردار بهدانی‌فر تصریح کرد: با وجود مشکلات اخیر پیش آمده برای اتباع بیگانه غیرمجاز باز هم شاهد تردد بدون مجوز این افراد در سطح جاده‌ها و حاشیه شهرها و نارضایتی مردم و همچنین احساس ناامنی شهروندان هستیم که پلیس در این خصوص برابر وظایف ذاتی و قانون نسبت به دستگیری و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز اقدام خواهد کرد.

این مسئول با بیان این‌که قاچاق اتباع بیگانه باعث نارضایتی شدید مردم شده و به دنبال آن درخواست مکرر آنها در برخورد قاطع با این پدیده مجرمانه را به دنبال داشته است،‌خاطرنشان کرد: متاسفانه افرادی فرصت طلب و سودجو با بی‌توجهی به قانون؛ اقدام به قاچاق انسان کرده و ضمن به خطر انداختن جان خود و دیگران امنیت استان را مخدوش می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت پلیس در یزد، سردار بهدانی‌فرد در پایان با بیان این‌که برابر قانون، هر تبعه خارجی می‌بایست قبل از ورود به جمهوری اسلامی ایران مجوز لازم برای ورود و اقامت داخل کشور را از مراجع رسمی اخذ کند و در غیر این صورت دستگیر و به کشور مربوطه طرد خواهد شد، گفت: امیدواریم با همکاری و پیگیری مسئولان استان و کشور شاهد ساماندهی وضعیت موجود و رفع این معضل جدی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha