• یکشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99031810585
  • خبرنگار : 71620

بررسی وضعیت اقتصادی کشور در مجلس

حسینی: نمایندگان آمار و اطلاعات ارائه شده را با واقعیت تطبیق دهند

حسینی: نمایندگان آمار و اطلاعات ارائه شده را با واقعیت تطبیق دهند

نماینده مردم تنکابن در مجلس در مورد مسائل اقتصادی گفت: ما باید به سازگاری حجم وسیعی از آمار و اطلاعات ارائه شده با واقعیت دقت کنیم. چطور می‌شود که طی هفت سال گذشته، تولید رشدی نداشته اما یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل خالص ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، سید شمس الدین حسینی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی مسائل اقتصادی کشور خطاب به وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: در شرایط تحریمی و رکود ناشی از کرونا اداره کشور دشوار است، اما این مانع نمی‌شود که مسائل را موشکافی نکنیم. در شرایطی که تولید اقتصاد ایران طی هفت سال گذشته رشدی نداشته و جمعیت ما ۱.۳ تا ۱.۴ درصد افزایش یافته است، درآمد سرانه کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به افزایش ضریب جینی گفت: رفاه اجتماعی کاهش پیدا کرده است. پس همه مسائلی که ما دنبال می‌کنیم باید به این ختم شود که آیا می‌توانیم رفاه اجتماعی را افزایش دهیم؟  

حسینی در ادامه سخنان خود به «سازگاری اطلاعات ارائه شده از سوی مسئولان با واقعیت» اشاره و اظهار کرد: ما باید نسبت به حجم وسیع آمار و اطلاعاتی که در مجلس خوانده می‌شود، حساس باشیم. چطور می‌شود که طی هفت سال گذشته تولید رشدی نداشته باشد اما یک میلیون و ۸۰۰ هزار شغل خالص ایجاد شده بود. چطور می‌شود که در سال ۹۷ و ۹۸ رشد اقتصادی پنج درصدی و هشت درصدی منفی وجود داشته باشد اما نرخ بیکاری از ۱۲ درصد به ۱۰ درصد کاهش یابد.

نماینده مردم تنکابن در مجلس ضمن تشکر از اقدامات وزیر اقتصاد در مورد سهام عدالت گفت: به ایشان و تیم‌شان باید بگویم که بیانیه سه بندی مقام معظم رهبری متصل به بیانیه هشت بندی ایشان است. این مجموعه را باید با هم ببینیم. بعضی تصمیمات عجولانه است. عده‌ای توجه نمی‌کنند که بحث آزادسازی باید به گونه‌ای باشد که ارزش بلوکه سهام از بین نرود. اگر این اتفاق بیفتد همه سهامداران عدالت آسیب می‌بینند. در توزیع سهام عدالت باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم از حقوق مالکیت و مدیریت خود استفاده کنند.

حسینی در پایان تذکر خود گفت: بازار سرمایه ما از نظر گردش مالی وضعیت خوبی دارد اما معاملات معمولا دست دوم است. عرضه اولیه خوب است اما موضوع مهمتر پذیره نویسی سهام است که در صحبت‌های آقای وزیر بود، از این فرصت می‌توانیم استفاده کنیم تا بخشی از کندی‌های تامین مالی و لختی تولید را نجات دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha