• یکشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99031810662
  • خبرنگار : 30054

چگونه تعمیرات ای سی یو خودرو را انجام دهیم؟

چگونه تعمیرات ای سی یو خودرو را انجام دهیم؟

Ecu خودرو یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین قطعات در خودروهای انژکتوری بوده که از سنسورهای گوناگونی تشکیل‌ شده و به‌عنوان مغز خودرو شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام فنون برق، این قطعه نقش مهمی در عملکرد صحیح دیگر قطعات خودرو دارد و خراب شدن آن مشکلات بسیاری را برای خودرو به همراه خواهد آورد. با توجه به پیچیدگی ساختار ecu تعمیرات ای سی یو خودرو و عیب‌یابی آن امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت تخصصی می‌باشد.

در این متن به بررسی دلایل خرابی ایسیو خودرو و آموزش تعمیرات آن خواهیم پرداخت.

دلایل خرابی ecu خودرو چیست؟

دلایل خرابی ایسیو خودرو گوناگون بوده و عوامل گوناگونی ممکن است منجر به خرابی ecu خودرو شود. مشکلات مربوط به ایسیو خودرو به دو دسته مشکلات نرم‌افزاری و مشکلات سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند.

مشکلات نرم‌افزاری از رایج‌ترین دلایل خرابی ایسیو می‌باشند که معمولا از طریق دیاگ کردن می‌توان آنها را شناسایی کرد. مشکلات سخت‌افزاری ایسیو زمانی اتفاق می‌افتد که سنسورهای ایسیو بسوزد یا ارتباط درون سیستم قطع شود. در صورت بروز مشکلات سخت‌افزاری می‌بایست قطعه آسیب‌دیده را عیب‌یابی یا تعویض کرد.

به‌طورکلی باید گفت رطوبت، اختلال نوسانات و فشار، وارد شدن ضربه به ایسیو، مشکلات الکترونیکی از مهم‌ترین دلایل خرابی ایسیو خودرو می‌باشند.

نشانه‌های خرابی ایسیو خودرو کدام است؟

خراب شدن ایسیو خودرو منجر به ازکارافتادن برخی از دیگر سیستم‌های خودرو شده، در نتیجه اطلاع از علائم خرابی ecu خودرو باعث می‌شود تا به‌سرعت مشکلات ایسیو خودرو شناسایی‌ شده و نسبت به تعمیر ای سی یو خودرو اقدام شود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین نشانه‌های خرابی ایسیو اشاره خواهد شد.

جرقه نزدن پیشرانه

جرقه نزدن پیشرانه خودرو یکی از نشانه‌های خراب شدن ایسیو خودرو می‌باشد. جرقه نزدن پیشرانه خودرو ممکن است به‌خودی‌خود از بین برود اما این احتمال نیز وجود دارد که خراب شدن ایسیو خودرو منجر به جرقه نزدن آن شده باشد. بنابراین می‌بایست بررسی شود زیرا این امکان وجود دارد که نیاز به تعمیرات ایسیو خودرو باشد.

روشن نشدن پیشرانه

روشن نشدن پیشرانه خودرو ممکن است به دلیل خراب شدن ایسیو خودرو باشد که در این صورت می‌بایست بررسی‌ شده و در صورت نیاز جهت تعمیر ecu اقدام کرد. با خراب شدن ایسیو دستوری از طرف ecu برای شمع خودرو ارسال نشده در نتیجه شمع روشن نمی‌شود و این امر منجر به روشن نشدن پیشرانه می‌شود.

در چنین شرایطی می‌بایست از طریق دیاگ کردن و بررسی کدهای خطا علت را شناسایی و نسبت به عیب‌یابی و رفع آن اقدام کرد.

کاهش یافتن توانایی پیشرانه

گاهی کاهش یافتن توانایی پیشرانه نشان از خراب شدن ایسیو خودرو می‌دهد. در چنین شرایطی مصرف سوخت افزایش‌ یافته و شتاب خودرو کم می‌شود.

روشن شدن چراغ چک موتور

روشن شدن چراغ چک موتور خودرو نیز گاهی از علائم خرابی ایسیو می‌باشد. البته ممکن است این چراغ بنا به دلایل دیگری روشن نشود. در صورت روشن شدن این چراغ حتما از طریق دیاگ علت روشن شدن چراغ را بررسی کنید و در صورتی‌ که روشن شدن چراغ مربوط به خرابی ایسیو باشد نسبت به عیب‌یابی و تعمیر ecu خودرو اقدام کنید.

آموزش تعمیرات ECU خودرو

همان‌طور که اشاره شد ایسیو خودرو قطعه‌ای حساس و پیچیده بوده و برای تعمیرات آن می‌بایست از دیاگ استفاده کرده و از این طریق بررسی کدهای خطا مشکل به وجود آمده را شناسایی و جهت رفع آن اقدام نمود.

عیب‌یابی و تعمیر آن نیاز به دانش و مهارت تخصصی دارد که در دوره‌های آموزش تعمیرات ecu به‌صورت تخصصی و کاملا عملی صفرتا صد نکات مربوط به تعمیر ایسیو خودرو آموزش داده می‌شود. بنابراین در صورتی‌ که از دانش و مهارت لازم برای تعمیر این قطعه برخوردار نیستید به‌هیچ‌عنوان دست به تعمیر ایسیو نزنید.

در دوره‌های آموزش تعمیرات ecu خودرو به‌صورت کاملا تخصصی و زیر نظر اساتید متخصص و با تجربه طریقه عیب‌یابی، تعمیر و تعویض ecu خودرو آموزش داده می‌شود.

امروزه آموزشگاه‌های متفاوتی دوره‌های ایسیو را برگزار کرده و کارآموزان را برای ورود به بازار کار عالی و پردرآمد تعمیرات ایسیو آماده می‌کنند. آموزشگاه فنون برق یکی از بهترین آموزشگاه‌های برگزارکننده دوره‌های فوق می‌باشد که به‌صورت کاملا عملی به آموزش صفرتا صد مباحث مربوط به تعمیرات و عیب‌یابی ایسیو می‌پردازد.

این آموزشگاه علاوه بر دوره‌های ایسیو دوره‌های متعدد دیگری را برگزار می‌نماید، آموزش کولر گازی، آموزش پکیج دیواری، آموزش برق صنعتی و ساختمان، آموزش پی ال سی، آموزش تعمیر بردهای الکترونیک برخی از مهم‌ترین دوره‌های آموزشی این آموزشگاه می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های آموزشی این آموزشگاه به سایت فنون برق به آدرس https://fonoonbargh.com/ مراجعه کرده یا با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس حاصل نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha