• یکشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99031810936
  • خبرنگار : 30054

خرید رمان چگونه به رشد ما کمک می‌کند؟

خرید رمان چگونه به رشد ما کمک می‌کند؟

کتاب خواندن ما را وارد دنیایی دیگر می‌کند، آن‌گونه که گاه آلام خویش را فراموش می‌کنیم و پا ‌به‌ پای شخصیت‌های کتاب گام برمی‌داریم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کتاب وب، خرید رمان ما را با آدم‌هایی تازه روبرو می‌کند. با آن‌ها زندگی می‌کنیم، می‌خوابیم، بیدار می‌شویم، گاه از اتفاقات و سرنوشت‌شان اندوهگین می‌شویم و گاه طالع سعدشان خوشحالمان می‌کند. گاه تردید می‌کنیم که نکند تصمیم‌شان غلط باشد و گاه مطمئنیم که اگر ما نیز جای آن‌ها بودیم چنین می‌کردیم. در بعضی مواقع به آن‌ها حق می‌دهیم و در نوبتی دیگر انتقاد می‌کنیم. در یک سایت خرید کتاب می‌توانیم انبوهی از رمان‌ها را برگزینیم و هر یک که ما را بیشتر جذب می‌کنند بخریم تا تمامی این احساسات را تجربه کنیم.

با خرید رمان و خواندن آن احساسات مان تحریک می‌شوند. چه بسیار دفعاتی که بعد از خواندن رمانی عاشقانه برای سرنوشت عاشق درمانده گریسته‌ایم و یا هنگام مسموم کردن پادشاه در صحنه حاضر بوده‌ایم. هرچه زدیم به در بسته خورد و پادشاه سخن ما را ناشنیده گرفت و شوکران بلا را سر کشید و در رنج به دیار باقی شتافت.

اصلا همین خاصیت کتاب است که به گاه ناخوشی دستمان را می‌گیرد. کتاب را می‌توان چون رودخانه‌ای خروشان دانست که اندوه را از تن می‌زداید و احساسات پاک را جایگزین آن می‌کند. خرید رمان به منزله‌ی شنا کردن در این رودخانه است؛ آن هنگام که خود را به دست قلم‌ توانمند نگارنده می‌سپاریم. جای بدی نخواهیم رفت، اتفاق بدی نخواهد افتاد. هر چه شود سراسر شور و شعف است و با لذت تجربه‌ای جدید و متفاوت سر و کار خواهیم داشت.

با خرید رمان به خودمان هدیه دهیم

با خواندن یک داستان ادبی چنان مشعوف می‌شویم و طبع سرکشمان رام می‌شود که خود را از میان ناملایمات زندگی بیرون می‌کشیم و در می‌یابیم در این مکاشفه چه ارمغانی با خود به دنیای حقیقی آورده‌ایم. چه ارمغانی بالاتر از این‌که:

۱- خود حقیقی‌مان را بشناسیم: خواننده با کتاب و شخصیت‌هایش ارتباط می‌گیرد. این ارتباط، یک رابطه‌ی دوسویه است و خرید رمان موجب می‌شود برقراری این ارتباط دوسویه موثرتر شود. ما همه وقتی کتابی می‌خوانیم و احساسات خود را دستخوش تغییر می‌یابیم، بیشتر با خود آشنا می‌شویم. در حقیقت جنبه‌های پنهان شخصیتمان بروز می‌یابند. شاید تا آن زمان اصلا نمی‌دانستیم که چه قابلیت‌هایی داریم، یا از چیزی بیزاریم یا چه شرایطی را برنمی‌تابیم. رمان به عمق وجود ما دست می‌اندازد و ناشناخته‌هایی را برایمان رو می‌کند که انجام این کار از عهده‌ی هیچ کسی بر نمی‌آید.

۲- برای خودمان زندگی کنیم نه برای بقیه: خرید رمان و خواندن آن چنان ما را غرق می‌کند که گاه فراموش می‌کنیم در چه جهانی زندگی می‌کنیم. ما همیشه از قضاوت شدن گریزان بوده‌ایم و به خاطر همین امر بود که کتاب را به عنوان پناهگاه خود انتخاب کردیم. تنها و در خلوت خویش پرده از خود حقیقی مان برداشته‌ایم تا آن‌چه را که در دلمان است بروز دهیم و از این خفقان رهایی یابیم.

۳- به خودباوری برسیم: پابه‌پای قهرمان رمان راه می‌رویم تا بفهمیم که چگونه می‌شود قهرمان بود. قهرمانی که در ما نهفته است را می‌یابیم. از میان صفحات سایت خرید کتاب ، سر و کله‌ی قهرمان رمان پدیدار می‌شود، دست ما را می‌گیرد و با خود می‌برد. ناگاه ما خودمان را می‌بینیم که مانند یک قهرمان، جانانه تا آخرین نفس می‌جنگیم و سربلند بیرون می‌آییم.

۴- با مشکلات مواجه شویم: رمان خواندن به ما اجازه می‌دهد شرایطی فرضی را تجربه کنیم که ممکن است بعدها مشابه آن برایمان پیش بیاید. این‌گونه دیگر غافل‌گیر نمی‌شویم، چرا که حداقل پیش‌تر به آن قدری اندیشیده‌ایم. حتی کم پیش نیامده است که کتابی را خوانده‌ایم و در هر صفحه شخصیت داستان را چنان به خود نزدیک دانسته‌ایم که گویی هر دو یکی هستیم. در عجب می‌شویم از شباهت میان سرنوشت آن شخصیت مجازی و این منِ حقیقی. خرید رمان کمک می‌کند با شرایط متفاوت‌تری آشنا شویم که شاید بعدتر به حقیقت بپیوندد. همین که به این مسائل می‌اندیشیم خود دستاوردی گرانبهاست.

۵- تمرکز کردن را بیاموزیم: خرید رمان چه ارتباطی با تمرکز کردن دارد؟ پاسخش آسان است. شخصیت‌های رمان همگی زاده‌ی ذهن نویسنده‌ای هستند که آن‌ها را خلق کرده است. هر یک داستانی دارند که ما را با خود می‌برند. در این همراهی ما روی مسائل و اتفاقات آن‌ها تمرکز می‌کنیم و سعی می‌کنیم توجه‌مان به آن‌ها باشد، چرا که اگر  چنین نباشد خط داستانی را از دست خواهیم داد و آن‌گاه شخصیت‌های محبوبمان در دنیای قصه‌ها گم می‌شوند. آن‌ها همیشه با ما بودند، شایسته است ما نیز آن‌ها را تنها نگذاریم.

۶- به آرامش برسیم: قلم توانمند نویسنده‌ای چیره‌دست همه‌ی آن‌چیزی است که به آن نیاز داریم تا از افکار زجرآور و خستگی از روزمرگی رهایی یابیم. با خرید رمان از این قلم اعجازآمیز بهره‌مند می‌شوبم. اگر کمی فکر کنید یادتان می‌آید که چه روزهایی سختی را به لطف حضور کتاب با حالی خوش به اتمام رساندید. همین‌که کتاب را باز کردید شخصیت‌ها را به خانه‌ی خود دعوت کردید و در بزمی باشکوه حال بدتان را به دست فراموشی سپردید.

۷- همذات پنداری کنیم: بد نیست تخیلات کودکی‌مان را به خاطر بیاوریم. آن روزها در قفسه‌های فروشگاه کتاب دنبال داستان‌ها بودیم و اکنون در صفحات سایت فروش کتاب در پی رمان‌ها هستیم. روزهایی که دختری بودیم با موهایی طلایی و بلند که با آلیس به سرزمین عجایب رفتیم یا با پسری بودیم که پا به پای پیتر پن به ماجراجویی پرداختیم. چه چیزی باعث میشد کتاب چنین زنده به نظر برسد؟

بعضی کتاب‌ها در روح و جان ما رخنه می‌کنند. چنان با آن‌ها اخت می‌گیریم که خداخدا می‌کنیم تمام نشوند. با هر صفحه‌ای که می‌خوانیم دلهره‌ می‌گیردمان که نکند داستان تمام شود بدون آن ‌که زن قصه به دلبندش برسد یا عاشق سینه‌چاک در آغوش محبوبش از آلام فراق رهایی یابد. رمان یک نمونه ی متعالی از نثر ادبی است که اثر خوانش آن همیشه در زندگی جاودانه خواهد ماند و همین امر است که ما را به خرید رمان ترغیب می‌کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha