• یکشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99031810951
  • منبع : نمایندگی همدان

فرماندار:

اسدآباد، از شرایط سفید به زرد تغییر وضعیت داد

اسدآباد، از شرایط سفید به زرد تغییر وضعیت داد

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد از تغییر وضعیت سفید این شهرستان به شرایط هشدار و زرد خبر داد.

مجید درویشی یکشنبه ۱۸ خردادماه در ستاد پیشگیری از کروناویروس شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: با توجه به سفید شدن وضعیت شهرستان و کاهش حساسیت مردم به بحث کرونا و سفرهایی که در ایام تعطیلات از اسدآباد به شهرهای پرخطر و یا به شهرستان شد، متأسفانه وضعیت سفید اسدآباد به زرد تغییر پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به این شرایط نماز جمعه شهر اسدآباد تا اول تیرماه تعطیل خواهد بود و برگزاری هر گونه مراسم، تجمعات بالای ۱۰ نفر و جشن، عروسی و ختم اموات در منازل تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

درویشی گفت: گل فروشی ها، آرایشگاه های زنانه، نوازندگان موسیقی مراسمات جشن و عروسی و مشاغلی که اقدام به کرایه وسایل برای برگزاری جشن، عروسی و مراسم در منازل می کنند در صورت مشاهده و یا هر گونه گزارش وسایل آنها ضبط خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی موظف است ماشین های عروس را که در خیابان مشاهده می کند، توقیف و به پارکینگ هدایت کند، تصریح کرد: باید قبول کنیم که فعلاً در شرایط موجود کرونا امکان تجمعات بالای ۱۰ نفر وجود ندارد و برگزاری این مراسم، جشن ها و تجمعات به ضرر سلامتی مردم شهرستان خواهد بود.

فرماندار شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: به دفترخانه های ازدواج ابلاغ شود که در صورت هر گونه برگزاری مراسم عقد افراد شرکت کننده در مراسم بیشتر از هشت تا ۱۰ نفر نباشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تاکسی ها اجازه سوار کردن بیشتر از دو سرنشین در صندلی عقب خودروی خود را ندارند و مواردی که نسبت به این امر بی اعتنایی کنند جریمه خواهند شد، تصریح کرد: رعایت پروتکل ها و اجباری بودن استفاده از ماسک و دستکش در برگزاری امتحانات پایه دوازدهم و نهم الزامی است.

وی با بیان اینکه روزبازارها با نظارت مرکز بهداشت و معاونت بهداشت و درمان اجازه فعالیت را با رعایت پروتکل های بهداشتی دارند، یادآور شد: از پذیرش مهمان و سفر به شهرهای آلوده با همکاری مردم حتی الامکان خودداری شود.

پیگیری مجدد ضدعفونی ادارات الزامی شدن استفاده از ماسک و دستکش برای تمام دستگاه های اجرایی گندزدایی سطح شهرستان توسط یگان ویژه رزمایش گندزدایی و ضدعفونی تعطیلی نماز جماعت ادارات، در دستور کار قرار گرفتن مجدد گندزدایی و ضدعفونی محله های آلوده با همکاری پایگاه های مقاومت و گروه های جهادی، رعایت پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها و برگزاری نمازجماعات مساجد با رعایت پروتکل ها از دیگر مواردی بود که در این جلسه فرماندار اسدآباد بر آن تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha