• دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99031911270

هوشمندسازی شهرها موثرترین راه برای حفاظت از محیط زیست شهری

هوشمندسازی شهرها موثرترین راه برای حفاظت از محیط زیست شهری

ایسنا/یزد رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی یزد مقوله شهر هوشمند را نهضت حفاظت از محیط زیست در مدیریت شهری دانست و گفت: هوشمندسازی شهرها موثرترین راهکار برای حفاظت از محیط زیست شهری است.

«حمیدرضا قمی» در حاشیه ویژه برنامه پاکسازی منظر طبیعی شهر شاهدیه که با حضور انجمن‌های محیط زیستی یزد و مدیران اجرایی این شهر انجام شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، حراست از ظرفیت‌های زیست محیطی را برای تأمین سلامت فردی و عمومی ضروری دانست و اظهار کرد: حفظ و تقویت محیط زیست از جمله مهمترین و موثرترین راهکار برای افزایش کیفیت زندگی شهری است.

وی با بیان این‌که تمام آیتم‌های شهر هوشمند در راستای بازگشت اصالت بشر برای نگهداری زندگی فردی و گروهی خود است،‌افزود: در حقیقت موضوع شهر هوشمند نهضت حفاظت از محیط زیست در مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد تقویت حمل و نقل پاک، افزایش فضای سبز و استفاده از انرژی‌های پاک برای توسعه خدمات مختلف مدیریت شهری را از جمله مقوله‌های تعریف شده در شهر هوشمند دانست و گفت: زندگی شهرنشینی جدید با قوانین حفظ زمین و حراست از محیط زیست سازگار نیست و باید برای ساماندهی این معضل چاره‌ای اندیشید.

قمی با بیان این‌که پیش می‌شد تا سال ۲۰۳۰ جمعیت شهرنشین کشور به ۸۵ درصد افزایش یابد،‌ تصریح کرد: هوشمندسازی شهرها راهکاری جدی برای مدیریت شهرهای آینده کشور و همچنین موثرترین شیوه حفاظت از محیط زیست شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان یزد در بخش دیگری از سخنان خود انتخاب شاهدیه برای پاکسازی منظر طبیعی را انتخابی بجا و شایسته دانست و بیان کرد: این حضور عمومی در حقیقت اعلام حمایت از پاسداران منابع طبیعی و محیط زیست این شهر تاریخی است.

وی با اشاره به ضرورت حفاظت از ظرفیت‌های چند صد ساله میراث فرهنگی شهر شاهدیه نیز خاطرنشان کرد: ما حق نداریم با تعیین خط جغرافیایی میراث فرهنگی این شهر که مطعلق به تمام بشریت هست را در اختیار عده‌ای قرار داده و نسبت به تخریب این مهم بی‌تفاوت باشیم. است.

قمی در پایان با بیان این‌که شورای اسلامی شهرستان یزد با تمام توان از ظرفیت‌های محیط زیستی و میراثی شاهدیه حمایت می‌کند، گفت: حراست و نگهداری از باغات و بناهای تاریخی شاهدیه علاوه بر همت مسئولان به احساس مسئولیت شهروندان هم نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha