• دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99031911648
  • خبرنگار : 50187

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

اکنون رفتارهای فردی مردم موجب کنترل کرونا خواهد شد

اکنون رفتارهای فردی مردم موجب کنترل کرونا خواهد شد

ایسنا/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره وضعیت کنونی استان کرمان گفت: از حیث تعداد بیماران و زنجیره انتقال ویروس کرونا از نظر ما همه نقاط استان زرد و حتی برخی نقاط جنوبی در وضعیت قرمز می باشند که ممکن است با شاخص های کشوری همخوانی نداشته باشد و حتی نقاط سفیدی را در استان اعلام کنند، اما معتقدیم هرجا که زمینه انتقال و گردش ویروس وجود داشته باشد، از نظر ما آن مکان در موقعیت زرد خواهد بود.

دکتر"مهدی شفیعی" در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و گندزدایی سطح از سوی مردم اظهار کرد: همچنان توصیه ما به مردم این است که هر کسی باید مراقب رفتارهای اجتماعی و بهداشتی خودش باشد.

وی با اشاره به برداشته شدن بخش زیادی از محدودیت ها به صورت گام به گام از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا افزود: همواره در برخورد با اپیدمی ها اعمال محدودیت ها به صورت موقت است. می توانیم در اوایل اپیدمی محدودیت ها را اجرایی کرده تا زنجیره انتقال کند و روند انتقال طولانی تر شود تا فرصت پیدا کنیم زیرساخت ها را درست کرده و به مردم آموزش بدهیم تا اصلاح رفتار داشته باشند.

شفیعی تصریح کرد: اکنون این اتفاق افتاده و زمانی است که مردم در سه ماه گذشته باید با این همه آموزش‌ها، مصاحبه‌ها، گزارش‌ها، نصب بنرها و پوستر و ... رفتارهای سالم اجتماعی در برخورد با ویروس کرونا را بدانند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه مردم باید در شلوغی ها از دیگران فاصله گرفته، کارشان را برای زمانی بگذارند که خلوت تر است، کارهای غیرضروری را انجام ندهند و میهمانی غیرضروری نروند ادامه داد: به شدت توصیه می شود که همچنان مردم نظافت دست ها و شست و شوی مرتب آنها را جدی بگیرند و اگر مجبور به حضور در مکان های خیلی شلوغ هستند، حتما از ماسک استفاده کنند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مردم در پشت فرمان ماشین نیاز به استفاده از ماسک ندارند، اظهار کرد: اکنون دیگر رفتارهای فردی مردم موجب کنترل بیماری خواهد شد و دیگر استفاده از ابزارهای قانونی، بستن اصناف و ادارات و محدودیت ایجاد کردن کمکی نمی کند زیرا عمده انتقال اکنون در منازل و به صورت خوشه ای اتفاق می افتد.

وی درباره اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و بازگشایی پلکانی اماکن و صنوف تصریح کرد: هرجای بازگشایی به صورت پلکانی صورت گرفته با اعلام رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است و در این راستا انتظار می رود برای اجرای دقیق این پروتکل ها تمامی سازمان های اجرایی پای کار بیایند و اشد مجازات برای سازمان و صنوفی که پروتکل ها را رعایت نمی کند، تعریف و رسانه ای شود تا کسانی که کار می کنند چه در حوزه اداری و غیراداری بدانند باید پروتکل ها را رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به اینکه آیا شاهد موج دوم اپیدمی کروناویروس در کشور و یا استان کرمان هستیم؟ گفت: اکنون در فاز دوم طرح مقابله ای ویروس کرونا در کشور هستیم که مقابله هوشمند مطرح است؛ همین که فاصله گذاری ها رعایت و صنوف با پروتکل فعالیت کنند تا کمترین آسیب باشد.

وی افزود: اینکه دوباره شاهد پیک کرونا در استان کرمان خواهیم بود و آیا منحنی دوباره تکرار خواهد شد یا خیر، به رفتار مردم و مراقبت آنها برمی گردد و البته احتمال موج های بعدی اپیدمی در کرونا وجود دارد اگر مسائلی همچون فاصله گذاری های اجتماعی و فیزیکی، نظافت مرتب دست ها و ... را رعایت نکنیم.

شفیعی درباره وضعیت کنونی اپیدمی کرونا در استان کرمان گفت: از حیث تعداد بیماران و زنجیره انتقال ویروس از نظر ما همه نقاط استان در وضعیت زرد و حتی برخی نقاط جنوبی در وضعیت قرمز هستند که ممکن است با شاخص های کشوری همخوانی نداشته باشد و حتی شاهد باشیم از سوی وزارت بهداشت برخی نقاط استان سفید اعلام شود، اما به اعتقاد ما هرجا که زمینه انتقال و گردش ویروس وجود داشته باشد از نظر ما در وضعیت زرد خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha