• دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99031911667
  • خبرنگار : 50227

آخرین روزهای خرید گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی

آخرین روزهای خرید گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی

ایسنا/خوزستان مدیر تعاون روستایی خوزستان از خرید تاکنون ۷۹۵ هزار تن گندم و ۵۴ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خبر داد.

جمشید بنی‌فری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعاون روستایی خوزستان با خرید انواع محصولات کشاورزی در طول سال بدون وقفه و با برنامه‌ریزی‌های متنوع در حال حمایت از کشاورزان است و در حال حاضر نیز در روزهای پایانی خرید گندم و کلزا از کشاورزان خوزستانی قرار داریم.

وی افزود: تاکنون ۷۹۵ هزار تن گندم و ۵۴ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است و در خرید کلزا شاهد رشد ۱۰۰ درصدی هستیم.

بنی‌فری گفت: با آغاز عملیات برداشت، خرید گندم در بیش از ۱۶۶ مرکز در استان خوزستان آغاز شد و اکنون تنها در دو شهرستان باغملک و ایذه خرید گندم ادامه دارد و کار خرید در دیگر مراکز به اتمام رسیده است. البته برخی از شهرستان‌ها آمار جزئی خرید دارند و این قول را به کشاورزان می‌دهیم تا دانه آخر گندم را از آن‌ها خریداری کنیم.

مدیر تعاون روستایی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی میزان نهایی خرید گندم از کشاورزان، تصریح کرد: پیش‌بینی خرید در سال جاری با توجه به اینکه روزهای پایانی خرید در دو شهر ایذه و باغملک در حال سپری است، رقمی بیش از ۸۱۰ هزار تن گندم است.

بنی‌فری گفت: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوانیم روند بارگیری و حمل هر چه سریع‌تر گندم باقی‌مانده در مراکز خرید را سرعت ببخشیم زیرا با توجه به آغاز گرما، امکان افت و آسیب دیدن گندم وجود دارد.

وی افزود: در خرید کلزا نیز تعاون روستایی خوب وارد عمل شده و بیش از ۵۴ هزار تن کلزا از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است و ممکن است به این آمار نیز مقداری افزوده شود.

مدیر تعاون روستایی خوزستان در خصوص حمل گندم و کلزای خریداری‌شده از کشاورزان، خاطرنشان‌کرد: از ۷۹۵ هزار تن گندم خریداری شده، ۶۸۰ هزار تن و از ۵۴ هزار تن کلزای خریداری‌شده، بیش از ۵۲ هزار تن بارگیری و حمل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha