• دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99031911784
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۹ خرداد ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۹ خرداد ایسنا

بازگشت پزشک ایرانی زندانی در آمریکا/ تکذیب تصمیم برای افزایش نرخ گازوئیل/ انتقاد شدید معاون وزیر خارجه از پرونده‌سازی‌های آمریکا علیه اتباع ایرانی/ واکنش ۶۸ نماینده درباره واگذاری هپکو به ایمیدرو/ دلیل رفتار غیر دیپلماتیک کابل در خصوص ورود غیرقانونی اتباعش به ایران و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

پزشک ایرانی زندانی در آمریکا، به کشور بازگشت

به گزارش ایسنا، "مجید طاهری" پزشک ایرانی که به اتهام واهی نقض تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران، در آمریکا زندانی شده بود، چند روز پیش با «مایکل وایت» شهروند آمریکایی که در ایران زندانی بود، مبادله شد و بامداد امروز(۱۹ خرداد) وارد کشورمان شد.

خبر آزادی و بازگشت وی به کشور در صدر اخبار پر مخاطب امروز بود.

انتقاد شدید معاون وزیر خارجه از پرونده‌سازی‌های آمریکا علیه اتباع ایرانی

حسین جابری انصاری معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در مراسم استقبال از "مجید طاهری" در جمع خبرنگاران در فرودگاه امام خمینی«ره» از پرونده‌سازی‌های آمریکا علیه اتباع ایرانی انتقاد کرد و گفت:خوشحال هستم که امروز یک ورق دیگری از کتاب قطور ظلم و ستم آمریکا علیه ملت ایران و اتباع ایرانی با بازگشت دکتر طاهری به کشور بسته می‌شود.

تشکر «طاهری» از ظریف پس‌از بازگشت به میهن

طاهری هم پس از بازگشت به تهران، از زحمات مسئولان کشور به‌خصوص محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جهت تلاش برای آزادی وی تشکر و قدردانی کرد.

تکذیب تصمیم برای افزایش نرخ گازوئیل

تکذیب تصمیم برای افزایش نرخ گازوئیل از سوی سخنگوی دولت در نشست خبری امروزش نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

علی ربیعی در این نشست برخی اخبار مبنی برتصمیم برای افزایش قیمت گازوئیل را تکذیب و اعلام کرد: برنامه‌ای در این زمینه نداریم.

وی همچنین با بیان اینکه کماکان اصلی‌ترین و مهمترین مسئله‌ای که دولت در تمامی جلسات خود به آن اهتمام دارد، مبارزه با کرونا است، اظهار کرد: گزارش‌های کارشناسی و مطالعات جهانی نشان می‌دهد چشم‌انداز نزدیک و قابل پیش‌بینی برای پایان بیماری کووید ۱۹ وجود ندارد.

واکنش ۶۸ نماینده درباره واگذاری هپکو به ایمیدرو

نامه ۶۸ نماینده مجلس به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به واگذاری هپکو به ایمیدرو هم از دیگر خبرهای پربازدید بود.

نمایندگان در این نامه تاکید کردند که باید قرارداد مشخصی برای این کار تنظیم شود و ذیل آن حدود و اختیارات مدیریت و مالکیت وکالتی ایمیدرو معلوم گردد.

دلیل رفتار غیر دیپلماتیک کابل در خصوص ورود غیرقانونی اتباعش به ایران چیست؟

رفتارهای نه چندان سازنده مسئولین افغانستانی در دو حادثه‌ای که اخیرا برای اتباع این کشور که ورود غیرقانونی به ایران داشتند، می تواند موجب شکل گیری سوء تفاهم در روابط دو کشور و بر هم خوردن امنیت روانی چند میلیون مهاجر افغانستانی ساکن در ایران شود. چراکه دو رخداد مشکوک، فرصت طلبان را بر آن داشت تا در روابط میان ایران و افغانستان اختلال ایجاد کنند.

گزارش ایسنا درباره نحوه رفتار مقامات کابل در خصوص ورود غیرقانونی اتباعش به ایران نیز از پرمخاطب های امروز بود.

سرکوب مردم بی نتیجه است

خبر بعدی، دستور رئیس قوه قضاییه به دادستان کل کشور و معاون بین الملل قوه قضاییه بود مبنی بر این که بازگرداندن مفسدین متواری خارج از کشور را مجدانه پیگیری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رییسی در جلسه مسئولان قضایی، با طرح این پرسش که چرا برخی از کشورهای غربی پناهگاه مجرمین و مفسدین شده‌اند؟ گفت:یکی از مصادیق بی عدالتی و ظلم های بزرگ به بشریت، پناه دادن به مفسدین اقتصادی و پولهای حرام آنها توسط برخی از کشورهای مدعی مبارزه با فساد سازمان یافته و پولشویی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعتراضات عمومی در غرب، اظهار داشت: مستکبران سال‎ها با کشتار و خونریزی حقوق ملت‎ها و مستضعفین را تضییع کرده‎اند و اعتراضاتی که در پی یک اقدام نژادپرستانه شکل گرفت، فریاد آزادیخواهان جهان در برابر ظالمان است که با سرکوبگری و برخوردهای پلیسی خاموش نمی‎شود.

ایران از دوستان واقعی ونزوئلا است

قدر دانی رئیس جمهور ونزوئلا  از کمک‌های بشردوستانه کشورهای مختلف از جمله ایران هم از دیگر خبرهای پر مخاطب امروز بود.

یکولاس مادورو در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: کشورهای چین، روسیه، ایران و کوبا کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌دهند. آن‌ها دوستان واقعی[ونزوئلا] هستند. آمریکا پیشنهاد کمک ۲۰ میلیون دلاری می‌داد اما «حتی یک دلار هم از آن‌ها نرسید».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha