• دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99031911841

مشاور طرح:

تثبیت زمین روستای رانشی آق امام در حال اجراست

تثبیت زمین روستای رانشی آق امام در حال اجراست

ایسنا/گلستان طرح تثبیت و مقاوم‌سازی زمین روستای آق امام شهرستان مراوه‌تپه توسط بنیاد مسکن استان با همکاری دانشگاه گلستان در حال اجرا است.

روستای آق امام شهرستان مراوه‌تپه با حدود ۵۰۰ خانوار جمعیت، در روزهای ۱۱ فروردین و ۸ اردیبهشت امسال دچار رانش زمین شد. در پی این رانش‌ها، ۶۰ واحد مسکونی در دو محله سعدآباد و احمدآباد روستا تخریب و به تأسیسات عمومی روستا خسارت زیادی وارد شد و ساکنین خانه‌های آسیب‌دیده موقتاً در مکان‌های دیگری اسکان داده شدند.

پس از بازدید و برداشت‌های صحرایی مطالعات زمین‌شناسی، ژئوتکنیک و ژئوالکتریک نهایتاً تصمیم بر آن شد که کوچ اجباری در محله سعدآباد این روستا رخ دهد و طرح تثبیت زمین با همکاری بنیاد مسکن استان و دانشگاه گلستان با سرعت اجرایی شود.

استاندار گلستان ۲۰ اردیبهشت‌ماه در جلسه‌ای با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع رانش زمین در روستای آق امام گفت که بر اساس تفاهم‌نامه بنیاد مسکن و دهیاری روستا مبنی بر زهکشی اراضی روستا در راستای تثبیت زمین، باید این عملیات اجرایی هرچه سریع‌تر آغاز شود.

هادی حق‌شناس خاطرنشان کرد که سایت جدید با وسعت ۵ و نیم هکتار بر اساس توافق مالک و بنیاد مسکن در اختیار این نهاد قرار گرفته تا ساخت مسکن اهالی روستا در آن صورت گیرد.

مشاور طرح تثبیت و مقاوم‌سازی روستای آق امام در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، مقرر شد در محله احمدآباد طرح تثبیت اجرا و آن دسته از روستاییان که متقاضی جابجا شدن هستند به سایت جدید در روستای آق امام منتقل شوند.

حامد رضایی خاطرنشان کرد: طرح تثبیت و مقاوم‌سازی روستای آق امام با تخصیص اعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن استان در حال اجرا است و دانشگاه گلستان هم مشاور این طرح است.

این عضو هیات علمی دانشگاه گلستان در خصوص نحوه تثبیت و مقاوم‌سازی روستا، گفت: سیستم‌های زهکشی زیرسطحی، بندهای اصلاحی و دیوارهای حائل، مدیریت و جمع‌آوری آب‌ها از روش‌های پایدارسازی زمین محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha