• سه‌شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99032012270
  • خبرنگار : 71610

اردوغان: حفتر هر لحظه ممکن است از روند انتقالی لیبی خارج شود

اردوغان: حفتر هر لحظه ممکن است از روند انتقالی لیبی خارج شود

رئیس جمهوری ترکیه گفت حفتر هر لحظه ممکن است از روند انتقالی در لیبی خارج شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه شامگاه دوشنبه ۸ ژوئن در گفت‌وگو با شبکه دولتی "تی آر تی" با بیان اینکه پس از تماس تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره روند انتقالی لیبی، ممکن است دوره جدیدی میان ایالات متحده و ترکیه آغاز شود، اظهار کرد: "حفتر هر لحظه ممکن است از روند انتقالی در لیبی اخراج شود، تحولات نشانگر این واقعیت هستند. با پوتین در رابطه با تحولات لیبی گفت‌وگو خواهم کرد. ایشان گفته‌اند که آنجا سربازی ندارند٬ می‌خواهم در این زمینه با ایشان صحبت کنم".

اردوغان تاکید کرد: "به نظر من و با توجه به رویدادهای اخیر حفتر هر لحظه ممکن است از معادله در لیبی خارج شود، ما کار خود را بدون توجه به طرف‌هایی که از او حمایت می‌کنند، انجام می‌دهیم".

رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: "تلاش‌های ما در تقویت موفقیت در میدان لیبی ادامه دارند کل مناطق به سمت مرزهای تونس تحت کنترل دولت فائز السراج (نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی) قرار گرفته‌اند".

اردوغان تاکید کرد: "موفقیت‌های محقق شده دولت السراج، حفتر را دیوانه کرده و تلاش‌های دولت وفاق ملی برای آزادسازی سرت ادامه دارند، عملیات کنونی برای تسلط بر پایگاه هوایی جفره که همچنان در کنترل نیروهای شرق لیبی است، ادامه دارد".

وی همچنین در زمینه تماس تلفنی خود با دونالد ترامپ تصریح کرد: "اسامی وابسته به گروه تروریستی فتو را به وی ابلاغ کردیم. او نیز گفت اطلاعات مطرح شده را دریافت کرده کارهای لازم را انجام خواهد داد".

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه گفت: "دیدار پ.ک.ک/ ی.پ.گ با گروه تروریستی آنتی‌فا در آمریکا معنی‌دار است. ترامپ را در جریان این موضوع قرار دادم".

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود مدعی شد، کسانی پشت آشوب‌ها در آمریکا هستند با یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال سوریه در ارتباطند.

اردوغان افزود: "عناصری که دست به آشوب و غارت در آمریکا می‌زنند با یگان‌های مدافع خلق کرد وابسته به پ.ک.ک در ارتباط هستند".

وی همچنین تصریح کرد: "کشته شدن جورج فلوید جلوه‌ای از رویکرد نژادپرستانه است و این وضعیتی نیست که هیچ فرد با وجدانی آن را بپذیرد".

اردوغان درخصوص اقدامات ترکیه در زمینه بهداشت گفت: "در راستای سرمایه‌گذاری‌های خود در زمینه بهداشت «وادی بهداشت» را در آنکارا تاسیس خواهیم کرد. اقدام به تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی کردیم. تقاضا برای این دستگاه بسیار بالاست. هم اکنون سفارش ۶۰ هزار دستگاه را پذیرفته‌ایم. هیچ‌گاه سرمایه گذاری در کشورمان متوقف نمی‌شود. با همان عزم و اراده قبلی به تولید و سرمایه گذاری ادامه خواهیم داد. با گران‌فروشی و گران‌فروشان برخورد خواهیم کرد. در راستای تامین امنیت اقتصادی کشور به مبارزه خود ادامه می‌دهیم زیرا این نیز نوعی تروریسم است".

رئیس جمهوری ترکیه همچنین در واکنش یونان به موضع اخیر یونان اظهار کرد: "می‌گویند که ایاصوفیه را به مسجد تبدیل نکنید. آیا ترکیه را شما اداره می‌کنید یا ما؟ مقامات یونان حرف‌های بی‌پایه می‌زنند. آیا می‌توان در حق ترکیه این حرف‌ها را زد؟ کمی خودت را جمع و جور کن. اگر حد خود را ندانی، موضع ترکیه روشن است".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha