• سه‌شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99032012534
  • خبرنگار : 50022

از سوی جهاددانشگاهی البرز؛

کتاب «بازنمود کنایه در شاهنامه فردوسی» منتشر شد

کتاب «بازنمود کنایه در شاهنامه فردوسی» منتشر شد

ایسنا/البرز کتاب «بازنمود کنایه در شاهنامه فردوسی» از سوی مرکز انتشارات جهاددانشگاهی واحد استان البرز وارد بازار نشر شد.

کتاب «بازنمود کنایه در شاهنامه فردوسی» با تألیف دکتر عبدالحمید اسمعیل پناهی، عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در پیشگفتار کتاب«بازنمود کنایه در شاهنامه فردوسی» آمده است؛«در این کتاب دو نکته مهم در خصوص ترکیب‌های کنایی شاهنامه منظور نظر بوده است؛ نخست اینکه راقم این سطور کوشیده تا برای جلوگیری از دوباره کاری در کار پژوهندگان پیشین، بیرون از طرح فرهنگنامه صرفا به بازنمود ۷۸۶ کنایه در شاهنامه فردوسی به ترتیب بیتهای هر یک از جلدهای نه گانه آن و بر اساس چاپ مسکو تصحیح دکتر سعید حمیدیان بپردازد. دو دیگر آن دسته از ترکیبهای کنایی شاهنامه فردوسی را که از دید دکتر علی رواقی در « فرهنگ شاهنامه» پنهان مانده و یا به اشتباه شرح و معنی کرده است، با تلاش مضاعف و بهره‌گیری از تجارب پژوهشگران پیشین و با توجه به ساختار و بافت معنایی متن شاهنامه به درستی بازنماید.»

نگارنده اهمیت و ضرورت این نوشته برای دانشجویان و دوستداران زبان و ادبیات فارسی تا بدان پایه دانسته است که آن توانسته ترکیبهای کنایی موجود در متن شاهنامه فردوسی را که به لحاظ ساختار کناییشان سخن پرمغز حکیم طوس را در هاله‌ای از پوشیدگی قرار داده‌اند، به خوبی تشریح و بازنمایی کند و از این رهگذر آنان می‌توانند بدون حضور استاد و به طور خودخوان بیش از ۹۰ درصد مفاهیم متنی این شاهکار ملی و جهانی را دریابند.

کتاب «بازنمود کنایه در شاهنامه فردوسی» در ۴۱۸ صفحه و با قیمت ۴۵ هزار تومان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب میتوانند با شماره تلفن ۳۴۵۰۵۱۵۱-۰۲۶ و ۷۷۵۰۳۸۲۴-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha