• سه‌شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99032012555
  • خبرنگار : 50233

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عنوان کرد:

هیچ یک از شهرستان‌های سمنان در وضعیت سفید نیستند

هیچ یک از شهرستان‌های سمنان در وضعیت سفید نیستند

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: همچنان هیچ یک از شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به وضعیت سفید نرسیده است.

دکتر نوید دانائی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت و همه مجموعه‌های حوزه سلامت این استان، اظهار کرد: در حال حاضر حجم مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی روند کاهشی داشته، اما همچنان موارد مثبت بستری ناشی از بیماری کرونا در مراکز درمانی شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه وجود دارد .

دبیر ستاد مقابله با کروناویروس استان سمنان اضافه کرد: وضعیت شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همچنان زرد است و وضعیت هیچ یک از این شهرستان‌ها سفید نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: توجه بیش از پیش دست اندکاران حوزه سلامت استان به موارد جدید مثبت از مهمترین برنامه ها و اقدامات این دانشگاه است تا با شناسایی به موقع و اجرای پروتکل ها و دستورالعمل های لازم در جهت پیشگیری از ابتلای سایرین قدم برداریم.

این پزشک فوق‌تخصص خاطرنشان کرد: اکثر بیماران شناسایی شده در بیماریابی فعال، خدمات بهداشتی و درمانی را به صورت سرپایی دریافت می‌کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی همکاران بنده در این دانشگاه، خوشبختانه هیچ محدودیتی در ارائه خدمات سلامت به هموطنان و هم استانی های عزیز وجود ندارد.

دکتر دانائی با اشاره به اینکه در حال حاضر تصور شکست و از بین رفتن ویروس کرونا، مهترین خطر پیش روی جامعه است، بیان کرد: تمامی اقشار جامعه باید همه پروتکل ها و دستورالعمل های ابلاغی از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا را حتی جدی تر از گذشته رعایت کنند تا از افزایش میزان مبتلایان و نیز موارد جدید مثبت نیاز به بستری در مراکز درمانی و بیمارستان ها پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که شرایط خاص و متفاوت زندگی در کنار کرونا وجود دارد، رعایت نکات بهداشتی از جمله فاصله گذاری‌های اجتماعی مورد انتظار است اظهار امیدواری کرد: همه شهروندان با رعایت این نکات مهم، زندگی توأم با صحت و سلامتی را در کنار کانون گرم خانواده داشته باشند.
به گزارش ایسنا- استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی است. دانشگاه علوم پزشکی استان با مرکزیت سمنان 6 شهرستان دامغان، سمنان، مهدیشهر، سرخه، گرمسار و آرادان را تحت پوشش دارد و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز دو شهرستان شاهرود و میامی را پوشش می دهد. وضعیت دو شهرستان تحت پوشش شاهرود پیش از این "سفید"اعلام شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha